تازه ها

دوشنبه 20 مهر 1394-18:48 کد خبر:15013

جمع‌آوری پلاکارد جمله رهبری مقابل روحانی


حضور رئیس‌جمهور در مازندران که پس از انتظار طولانی‌مدت بالاخره به روز موعود رسید، با حاشیه‌هایی همراه بوده است که از نواخته شدن آهنگ جنوبی در شمال تا اجبار برای پایین آوردن پلاکاردهای ممنوعیت مذاکره با آمریکا.

حجت‌الاسلام حسن روحانی 9:30 دقیقه صبح امروز در بیست‎و‌دومین سفر استانی خود وارد فرودگاه دشت‌ناز مازندران شد و پس از خیرمقدم مسئولان با رسانه ملی مصاحبه‌ای داشت.

با وجود اینکه جمعیت یک‌هزار و 500 نفری در فرودگاه دشت‌ناز ساری از صبح زود منتظر ورود رئیس جمهور و هیئت همراه بودند تا در بدو ورود او به استان علویان استقبال گرمی را انجام دهند، اما به این حضور مشتاقانه مردم توجهی نشد و رئیس جمهور توسط نیروهای امنیتی از یکی از درب‌های مخفی فرودگاه دشت‌ناز به سمت محل سخنرانی هدایت شد.

دقایقی بعد رئیس جمهور در جمع مردم اقصی نقاط مازندران که خود را به ورزشگاه شهید متقی ساری رسانده بودند، مورد استقبال قرار گرفت.

شهرستان ساری از صبح زود شاهد اتفاقات زیادی بود که به طور طبیعی ناشی از حضور هیئت دولت به این استان بود، برخی از این حوادث قابل تامل است.

در مسیر تردد رئیس جمهور نیز مردم به‌ویژه جوانان زیادی حضور داشتند و از اینکه رئیس دولت یاران بالاخره بعد از مدت‌ها به استان آنها آمده است، اظهار خرسندی می‌کردند.

با وجود اینکه گفته می‌شد هیچ مدرسه‌ای در روز دوشنبه غیر از مدارس اطراف ورزشگاه شهید متقی ساری تعطیل نیست، اما شاهد حضور دانش‌آموزان زیادی از مدارس مختلف مرکز مازندران و حتی سایر شهرستان‌های مازندران در محل سخنرانی رئیس جمهور بودیم.

تعداد بی‌شماری از تصاویر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در ابتدای ورود به ورزشگاه شهید متقی از سوی برخی از دانش‌آموزان توزیع شد و این به معنای استفاده مفید از دانش‌آموزان برای استقبال از رئیس جمهور ایران بود.

تعدادی از دانش‌آموزان ابتدایی در جایگاه تماشاگران در حال تشویق به سبک تیم ملی بودند و در این زمان آهنگ جنوبی در شهر شمالی ساری نواخته شد.

هنوز رئیس جمهور وارد ورزشگاه شهید متقی نشده بود که ماموران ورزشگاه یک دانش‌آموز دبیرستانی را به دلیل رعایت نکردن شئونات اخلاقی به خارج از ورزشگاه هدایت کردند.

بعضی از مردم به دلیل وجود جمعیت زیادی از دانش‌آموزان و سر و صدای زیاد آنها، از جمع دانش‌آموزان خارج شدند.

اطلاع‌رسانی نامناسب برای ارسال نامه از طریق سامانه 111 باعث شد تا شاهد نامه‌نگاری افراد زیادی باشیم، البته این نامه‌ها جمع‌آوری نشد.

تعدادی کبوتر به نشانه آزادی در ورزشگاه شهید متقی به پرواز درآمدند.

ماموران انتظامی از ساعات اولیه صبح نسبت به بستن مغازه‌های منتهی به ورزشگاه شهید متقی کردند، برخی از مغازه‌داران در مقابل بستن مغازه‌ها مقاومت کردند اما با تذکر جدی مسئول مواجه شدند و چاره‌ای جز اطاعت از دستورات نداشتند.

در این اقدام صدها مغازه از میدان شهدا در خیابان‌های 18 دی و مدرس و حتی خیابان‌های اطراف میادین اصلی شهر یعنی میدان شهدا و ساعت، بسته شد.

مسئولان روابط عمومی استانداری مازندران نیز همانند مراسم‌ها مهم دیگر در دقایق پایانی برای حضور خبرنگاران در جایگاه ویژه نسبت به توزیع کارت خبرنگاران اقدام کردند.

صدور کارت خبرنگاران برای حضور در جایگاه ویژه برای پوشش سخنرانی رئیس جمهور نیز به‌ صورت گزینشی صورت گرفته که همین مسئله انتقاد تعداد زیادی از خبرنگاران را برانگیخت.

تعدادی از دختران نیز با در دست داشتن عکس روحانی از حضور او در مازندران اظهار خرسندی می‌کردند.

پلاکاردهایی با عنوان «توافق با آمریکا خیانت است به شهیدان» توسط برخی از محافظان و ماموران امنیتی، پایین آورده شد.

پلاکارد مذاکره با آمریکا ممنوع است نیز در جمعیت خودنمایی می‌کرد که دستور دادند تا آنها را پایین بیاورند، اما مردمی که این پلاکاردها را در دست داشتند؛ مقاومت کردند.

یکی از عوامل مراسم استقبال نیز درصدد بود تا کاغذهای مرگ بر آمریکا را از دست جوانان جمع‌آوری کند و بالاخره بعد از اندکی مقاومت، این برگه‌ها را از جوان‌ها گرفتند.

برخی‌ها نیز با کلاه بنفش در جمعیت حضور داشتند و کف و سوت می‌زدند.

وقتی که رئیس جمهور گفته بود «برجام از سوی مجلس تصویب شد» مردم فریاد زدند: «اسرائیل تسلیت».

در گوشه‌ای از ورزشگاه نیز زباله‌ها دپو شده بود تا نشانی از وضعیت بد جمع‌آوری زباله در مازندران و نیاز این استان به کارخانه‌های کمپوست باشد.

یک جوان که تصویری از خاتمی، رفسنجانی و روحانی را در دست داشت توسط ماموران به بیرون از ورزشگاه هدایت شد.

بالاخره سخنرانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در سفر به مازندران تمام شد و جمعیت با فریادهای روحانی مچکریم او را بدرقه کردند.
منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :