تازه ها

دوشنبه 20 مهر 1394-18:31 کد خبر:15009

رئیس جمهوردر دیدار علماء، ایثارگران و برگزیدگان مازندران

توسعه گردشگری راه حل معضل بیکاری در مازندران است

انعکاس شمال - رئیس جمهور تنها راه حل معضل بیکاری در مازندران را توسعه گردشگری دانست و گفت: تاکنون در بخش های جذب گردشگر غفلت شده است.


به گزارش انعکاس شمال ، دکتر حسن روحانی در دیدار علماء، ایثارگران و برگزیدگان مازندران در ساری افزود : در 40 سال اخیر جنگل و مراتع به عنوان جاذبه های مهم گردشگری مازندران 30 تا 40 درصد تخریب شده است.
وی ادامه داد: جنگل، دریا و مراتع مازندران ثروت بین نسلی و ثروت دایمی مردم ایران است که باید از آنها بدرستی حفاظت و حراست کرد.
رئیس جمهور حفاظت از دریای خزر را یک اصل جدی توصیف کرد و گفت: تاکنون در این زمینه غفلت شده است که امروز به آلودگی سواحل و آب دریای خزر رسیده ایم.
روحانی تاکید کرد: برای حفاظت از دریای خزر باید سرمایه گذاری کرد و نباید اجازه داد تا فاضلاب و دیگر آلودگی ها وارد آن شود و آلودگی نفتی دیگر کشورهای حاشیه این دریا هم باید مورد توجه قرار گیرد .
وی بر لزوم حفظ حریم دریای خزر تاکید کرد و افزود: امروز ساخت و ساز ویلایی آنقدر به سمت حریم آب دریای خزر پیشروی کرده است که با بالا آمدن آب شاهد آسیب رسیدن به این ویلاها هستیم.
روحانی همچنین بر ضرورت بهره گیری درست از ظرفیت های گردشگری سواحل خزر تاکید کرد و گفت: مسایل فرهنگی و اخلاقی دریای خزر با یک برنامه ریزی قابل حل است و کار سختی نیست.
وی افزود : چارچوب های اخلاق اسلامی و دینی در استفاده از سواحل خزر و جنگل ها و سایر مناطق گردشگری مازندران با یک برنامه ریزی قابلیت طراحی و اجرایی دارد.
رئیس جمهوری حفاظت از محیط زیست در استان مازندران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: برای مازندران هیچ راهی جز جذب سرمایه بخش خصوصی با هدف توسعه وجود ندارد چرا که بودجه دولت جوابگوی نیازمندی های توسعه کشور نیست.
وی افزود: توانمندی و امکانات دولت حتی با برداشته شدن تحریم ها نیز محدود خواهد بود و تنها راه، جذب سرمایه های بخش خصوصی است.
روحانی استان مازندران را به خاطر وجود کشورهای حاشیه دریای خزر استانی مرزی توصیف کرد و گفت : نخبگان و کارآفرینان باید راهکارهای توسعه روابط تجاری بین مازندران و کشورهای حاشیه دریای خزر را نشان دهند .
وی با تاکید بر اینکه امروز امنیت برای سرمایه گذاری در کشور به وجود آمده است، افزود: نباید به سرمایه گذاری که 100 نفر را به کار می گیرد بگوییم از کجا آورده است، چرا که تاکنون با این حرف ها سرمایه گذاران را به دلالی مخفی هدایت کرده ایم .
وی ضریب بهره وری زمین های کشاورزی مازندران را اندک ارزیابی کرد و اظهار داشت : ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در مازندران با کشاورزی مهندسی تا چند برابر قابل افزایش است.
روحانی گفت : باید سرمایه و تکنولوژی جدید برای توسعه کشاورزی مازندران جذب شود.
رئیس جمهوری استفاده از آبهای روان را یکی از راهکارهای توسعه کشاورزی مازندران دانست و افزود:در این زمینه صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را برای اجرای پروژه ها اختصاص داده است.
رئیس جمهوری همچنین هماهنگی میان قوا در کشور را مطلوب دانست و تاکید کرد : امروز رهبری از دولت حمایت جدی می کند.
وی به رشادت ها و ایثارگری های مردم مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: خلبانان شجاع مازندرانی شهیدان کشوری و شیرودی و نیروهای لشکر 25 کربلا نقشی درخشان در دفاع مقدس ایفا کردند.
رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید در بیست و سومین سفر استانی صبح امروز دوشنبه به مازندران سفر کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :