تازه ها

دوشنبه 20 مهر 1394-18:6 کد خبر:15008

نعمت زاده در آیین بازگشایی پلمپ چهار ساله دستگاه های کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر

صنعت نساجی هیچگاه منقرض نخواهد شد

انعکاس شمال - وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی تحلیل ها در باره رو به انقراض بودن صنعت نساجی را نادرست دانست و گفت : برخلاف این تصورات و بینش نادرست، این صنعت همیشه مورد نیاز است و هیچگاه منقرض نخواهد شد .


به گزارش انعکاس شمال ، محمدرضا نعمت زاده در آیین بازگشایی پلمپ چهار ساله دستگاه های کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر افزود : نساجی و غذا دو صنعت مورد نیاز همیشگی و ضروری انسان ها هستند و همیشه مورد استفاده قرار می گیرد .
وی ذهنیت سازی در باره انقراض نساجی در کشور را کم لطفی به این صنعت توصیف کرد و گفت: می بایست همگام با نیاز جامعه و همراه با توسعه تکنولوژی برای روزآمد کردن تولیدات کارخانه های نساجی تلاش شود .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : کشور ما سالانه به یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب پارچه نیاز دارد در حالی که تنها 800 میلیون متر مکعب آن در داخل کشور تامین و بقیه از خارج وارد می شود .
وی افزود: با برداشته شدن قدم های خوب در زمینه رونق نساجی، امیدواریم کارخانه های داخل کشور همگام با نیاز جامعه تامین کننده تمام نیازهای پارچه کشور باشند.
نعمت زاده گفت: کشورهای دیگر به داشتن کارخانه های قدیمی نساجی افتخار و با همگام سازی آنها با دانش روز و فناوری ، استفاده بهینه ای از این ظرفیت ها می کنند .
وی از کارخانه های نساجی مازندران واقع در قائمشهر به عنوان واحدهای قدیمی نساجی کشور یاد کرد و افزود : فرسوده بودن این کارخانه ها بینش نادرستی است که نباید تعمیم یابد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : متاسفانه روند نادرست خصوصی سازی نساجی مازندران به جای رونق باعث ضربه زدن به آن و کسب درآمد برای برخی افراد شد.
نعمت زاده ابراز امیدواری کرد که با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و رفع بخشی از مشکلات کارخانه نساجی مازندران ، رونق و شکوفایی همچون گذشته به این صنعت بازگردد.
دستگاه های کارخانه نساجی مازندران 12 سال پیش خریداری و از سال 90 به علت بدهی مالیاتی و گمرکی در محوطه این کارخانه پلمب شد.
آزاد سازی این دستگاه ها از مصوبات سفر هیات دولت به مازندران است که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت اجرایی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :