تازه ها

دوشنبه 20 مهر 1394-17:47 کد خبر:15006

حرف های سید محمدآقامیری در مورد نامه نگاری چهار وزیر دولت تدبیر به رئیس جمهور


آقامیری در مورد نامه نگاری چهار وزیر دولت تدبیر به دکتر روحانی گفت :  
در واقع کم کاری مجلس در پرسش و چالش دولت پیرامون مسائل اقتصادی و معیشتی عامل نامه نگاری های درون دولتی شده است . وی در کاهش وقوع بزه و جرائم در هفته نیروی انتظامی اظهار داشت . پیشنهاد می گردد ( طرح سید محمد آقامیری ) ....... در هر حال بر اساسی پیمایش و پژوهش اولویت های جرم استانی تعیین و تدوین گردد . ( مثلا در استان مازندران فراوانی جرم ارازل و اوباش است یا اعتیاد یا... بر اساس فراوانی جرایم (بر اساس متمرکز کردن جرایم در استانها در رایانه ها )) سه اولویت یا دو اولویت یا تک اولویت هر جرم خارج از نوبت رسیدگی شود در تحقیقات کنترل جرم
قتل ، سه سال پیش که در تهران زیاد شده بود چیزی که در وجدان عمومی موجب سر و صدا شده بود.الان دزدیها و اختلاس های کلان است اطاله دادرسی موجب افزایش شایعه و کاهش اعتماد مردم در واقع فاصله بین ارتکاب تا دادرسی قضایی شکافی است که در آن شایعه ها ، شائبه ها و انواع مسمومیت های مربوط به افکار عمومی شکل می گردد و موجب احساس نا امنی روانی در جامعه می شود هر چقدر در جرائمی با فراوانی بالا این شکاف کمتر شود بحران ها و بزه ها قابلیت و مدیریت کنترل پیدا می کند. ولی در بحث شکاف جنسیتی و احجاف به زنان در جامعه ( که نماینده میباست حامی زنان هم باشد اظهار داشت )
چندی پیش تیم فوتسال زنان ایران با حجاب قهرمان آسیا شد همه کشور های غربی و جهان بواسطه حجاب زنان ایرانی این قهرمانی که بازتاب های فراوانی داشت و رسانه های گوناگون این خبر را با تفصیلات مخابره کردند اما علی رغم آنکه ایران در داشتن شاخص میزبان روزنامه ها و مطبوعات اول جهان از نظر کمیت را دارد اما خبر قهرمانی زنان محجبه ایرانی  در داخل به اندازه رسانه های دنیا نبود این در حقیقت یک نا برابری جنسیتی است . این بی مهری به زنان بوده است . چرا ؟؟
اما در بحث پسا تحریم ها اظهار داشت :
یکی از آسیب های پسا تحریم در اختیار دادن مستقیم یک بازار 80 میلیونی به خرده فروشان بین المللی است . این بدترین اتفاق در باز شدن در های بازار ایران است که توسط مجلس و توسط دولت مدیریت شود که به عهده مجلس دهم است . بهترین الگو در دوران پسا تحریم مشارکت اقتصادی ما با برند های معتبر بین المللی ورود به بازار های کسب و کار به روز مانند حوزه الکترونیک ، سایر نتیک ( اینترنت و .....) و تکنولوژیک است .
بطور مثال کشور ژاپن در دوران پسا جنگ جهانی دوم چون هیچ غنای طبیعی و معدنی نداشت رو به یک نسل متخصصان خود در مشارکت برند های معتبر سرمایه گذاری کرد شرکت الکترونیکی سونی بعد از یک نسل از مشارکت اقتصادی غرب و ژاپن شکل گرفت ما در حوزه تلفن همراه و سایبر نتیک و مخابراتی و تکنولوژیک که به اندازه کافی فارغ التحصیل داریم برند خارجی بیاوریم ولی باید مشارکت در تکنولوژی روز کنیم .
آقامیری در مورد توانمندی کشور در صنعت هوافضا اظهار داشت :
طی برآورد سال گذشته میلادی درآمد صنعت ماهواره 203 میلیارد دلار بوده است که فقط ایالت متحده 43% از این صنعت را بر عهده دارد با توجه به رشد صنعت ماهواره سال به سال با شتاب در حال رشد است و صنعت روز دنیا است ما باید در حوزه ماهواره و هوش مصنوعی فعال از گذشته ظاهر شویم زیرا مسائل روز دنیاست و توانمندی نظام است با هدایت دانش و تکنولوژی بومی صنایع موشکی در زمینه ماهواره موجب رشد و شکوفایی علوم روز و بکارگیری هزاران افراد نخبه و صاحب سهمی، در صنعت ماهواره در دنیا می شویم .  ولی در مورد اتفاق در کشور که کمپین ایجاد شده مبنی بر تحریم خرید خوروی  صفر. گفت بیایم ار اتفاقات خوب دنیا درس بگیریم هفته گذشته شرکت فلوکس واگن با همه شهرش اعتراف به تقلب و تخلف در دستگاه های سنجش آلاینده زیست محیطی خود کرده است . مدیر عاملش استعفا و شرکت از مشتریانش عذر خواهی کرد اما شرکت اصلی خودروساز ایران چندبار از مردم عذر خواهی کردند؟؟ بابت کیفیت پایین محصول، مسئولین اگر در پیگیری حق مردم ، محکم باشند فرهنگ عذرخواهی در سطح مدیران کشور بوجود می آید اگر از من سوال شود مهمترین مشکل کشور چیست؟ قبل از گرانی معتقدم بیش و پیش از گرانی نا برابری، مشکل کشور است و اگر پرسیده شود مهمترین آسیب در نابرابری چیست ؟ نابرابری فرصت ها برای رشد نسل جدید .
برنامه کاهش نابرابری هرگز نمی تواند، یک برنامه از بالا به پایین و کلان ملی باشد بلکه باید شهر ها و بخش و مناطق کشور دسترسی به امکانات را عادلانه کنند. در ساری هم یک کوشش جدی برای باید برابری رشد در چهار حوزه ثروت و قدرت و معرفت و منزلت شکل بگیرید به لحاظ کارشناسی توزیع درآمد در کشور در استان و شهرستان نا مناسب شده است . در یک دهه گذشته توزیع درآمد نامناسب بوده و باعث شده طبقه متوسط جامعه به طبقه پایین نزول کنند که در نظام آماری چندان روی آن مطالعه نشده است کارشناسان معتقدند آمار دهک اقتصادی ششم به پایین روشن و دقیق نیست باید مراقب باشیم اتفاقات تلخ اقتصادی دولت گذشته رخ ندهد که در آن درآمد نفتی دو دولت احمدی نژاد معادل درآمد نفتی 51 سال ایران بوده است یعنی از سال 83 تا 91 سهم نفت از درآمد ارزی کشور نزدیک به 60% بوده است به جای اینکه این فرصت اقتصادی در خدمت مردم باشد متاسفانه به رانت ها و فساد سازمان یافته منتهی شده است که پرونده های قضایی آن را این روز ها شاهدیم . در سال 2009 کشور کره جنوبی 103 میلیارد کالا های فناوری تکنولوژیک صادر کرده است سهم ایران در همان سال در صادرات کالای تکنولوژیک 1 میلیارد دلار بوده است اینکه بنا به توصیه مقام معظم رهبری از بدو دولت رهبری فرمودند: یکی از آرزوهای من بستن چاه های نفت بوده است . مسئولین برای برآوردن آرزوهای مقام معظم رهبری چه کرده اند ؟ سهم منابع طبیعی وزیر زمینی در تولید ناخالص ملی  46 یا 51 درصد بوده است در حالیکه باید 1 الی 2 درصد باشد.آقامیری پیرامون درگذشت ورزشکار مازندرانی ،پرسپولیسی هادی نوروزی در مراسم پاسداشت یاد و خاطره آن فقید از دست رفته در میان  طرفداران و ورزش دوستان در مسجد صاحب الزمان (شکوهی) ساری اعلام نمود .

                                            به نام خداوند هستی بخش
به نام او که جان می دهد و جان می گیرد سلام به همه شما بزرگواران ، دوستان و هواداران انسانی فداکار و ارزشمند و میهن پرست که در عرصه ورزش نام او می درخشد شما هایی که امروز همگی آمدید تا راه و روش کسی را که هادی همه بود را پاس بداریم . نوروزی تنها کاپیتان تیم پرسپولیس نبود او کاپیتان دلها بود . هادی رفت اما آنچه از خودش به یادگار گذاشت توجه به اخلاق در حیطه ورزش بود. گوهر گمشده امروز ورزش ما، اخلاق است. ورزشی که نسبت به پوریای ولی و مرهون تختی و بسیاری از قهرمانان و پهلوان های نام آشنا می گیرد نباید درگیر جنجال ها و حواشی باشد مرام پهلوانی، گذشت و اخلاق در رقابت باید در کشور احیاء شود چه رقابت ورزشی ، چه رقابت سیاسی یا هر میدان مسابقه دیگری . رزمندگان و ایثارگران ایرانی در دوران دفاع مقدس نه در یک رقابت، که در یک جنگ تمام عیا ر، از الگوی پهلوانی و از مرام ایرانی اسلامی خارج نشدند. ما را چه شده است که در رقابت های برادرانه در یک کشور، در یک شهر و یک محل از اسلوب اخلاق، گاهی عبور می کنیم و به تخریب و نیرنگ و خدعه به عنوان ابزارهای توفیق، توسل می جوییم.هادی نوروزی در زمین ورزش ،متعصب و بیرون از زمین ، با اخلاق و به دور از حواشی متعارف فوتبال ، همانند یک ورزشکار پهلوان صفت ایرانی بود ، به همین دلیل خبر درگذشت او موجی از مردم هوادار پرسپولیس و استقلال و سایر تیم ها را فارغ از رنگ ها و اسم ها کنار هم عزادر کرد . اتفاقی که در تشییع پیکر این جوان رشید مازندرانی رخ داد بسیار درس آموز بود . مردم ایران مردمی عاطفی اند ، که قدرشناس چهره های اخلاقی عرصه های مختلف اند، مردم تفاوت ها را به خوبی می فهمند. تشییع پیکر هادی نوروزی و مراسم های تذکر و یادبود در تهران و مازندران تجلی همبستگی مردم، به ویزه جوانان سر بلند این آب و خاک بوده است. هادی نوروزی بازیکن تیم سرخ ها بود اما لاجوردی ها هم در سوگ او گریستند، که اخلاق و انسانیت مفهومی فراتر از رنگ ها دارد،  او در کارنامه ورزشی خود افتخار پوشیدن لباس مقدس تیم ملی ایران را داشت که بارها این افتخار را اظهار نمود . هادی نوروزی بار ها گفته بود تمام هم و غمش همت به فوتبال ایران در لباس تیم ملی است، تا پرچم افتخار ایرانی در میادین ورزش دنیا به اهتزاز درآید و نکته آخر اینکه مردم وظیفه خود را در تکریم هادی نوروزی به خوبی انجام دادند . مسئولین کشور و استان مراقب باشند که از خانواده این جوان عزیز و فقید، یک لحظه غفلت نکنند، از همسر داغدارش و فرزندان نونهالش و بخصوص پدر و مادرش را فراموش نکنند. نکند داغ این عزیز و فقدانش بدرد بی توجهی و هر نوع کم و کسری در زندگی عزتمندانه این خانواده اضافه شود . اکنون فقط می توانیم با توجه و همراهی به بازماند گانش التیامی بر دردهایشان باشیم . رسانه ها و شبکه های اجتماعی و جوانان غیور استان به خوبی به محض دریافت این خبر ناگوار ایفای نقش کردند و موجی از همدلی ها و همدردی در کشور شکل گرفت و برنامه 90 با درد مردم در اقدامی پسندیده همزبان شد و به پوشش این واقعه غم انگیز و همراه سوابق قهرمان این ورزشکار پرداخت که جای تقدیر و تشکر دارد . ما امروز همگی اینجا جمع شدیم تا بگوییم هنوز هادی نوروزی زنده است  که گفت :
        سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز                 مرده آن است که نامش به نکویی نبرند   
سید محمد آقامیری
عضو حقوقدان سه دوره شورای اسلامی شهر ساری

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :