تازه ها

دوشنبه 20 مهر 1394-17:33 کد خبر:15004

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

هفته قرآن و عترت در مازندران برگزار مي شود

انعکاس شمال - مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت :هفته قرآن و عترت با شعار خردورزي، كرامات انساني در مازندران برگزار مي شود.


احد جاوداني، در نشست اعضاي ستاد اجرايي هفته قرآن و عترت، با اشاره به برگزاري هفته قرآن و عترت بهمن ماه جاري در سطح اين استان، عنوان داشت: ويژه برنامه هاي هفته قرآن و عترت در راستاي تحقق منويات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران امام خميني(رحمه الله عليه)، مقام معظم رهبري(حفظه الله)، انقلاب اسلامي، اهداف و سياست ها و راهبردهاي منشور توسعه فرهنگ قرآني در شهرستان هاي اين استان برگزار خواهد شد.

وي افزود: هفته قرآن و عترت با هدف تولید فعالیت های قرآنی با محوریت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در سراسر اين ديار برگزار  مي شود.

جاوداني با بيان اينكه جهت اجرايي شدن اهداف برگزاري هفته قرآن و عترت در اين استان بايستي همه مجموعه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران باهم همدل و هم زبان باشند، گفت: برنامه هاي اين هفته بايد مكمل ديگر فعاليت هاي فرهنگي هنري اين اداره كل در سطح استان باشد.

وي بر لزوم پرهيز از پراكندگي فعاليت هاي قرآني در هفته قرآن و عترت تاكيد كرد و ادامه داد: فعاليت هاي اين هفته بايد به صورت كاملا ساماندهي شده و به روز با بهره گيري از ظرفيت هنرمندان و اصحاب رسانه در قالب معرفي چهره اي زيباتر از فعاليت هاي دستگاه فرهنگ و هنر به جامعه معرفي شوند.

جاوداني با بيان اينكه برنامه هاي هفته قرآن و عترت با شعار خردورزي، كرامات انساني در اين استان برگزار مي شوند، خاطرنشان كرد: با توجه به برداشت افراطي و نادرست از دين اسلام كه نقاطي از جهان امروز را درگير كشتار انسان هاي بي دفاع نموده است و همچنين دوري از برداشت هاي احساسي مي طلبد فراخوان هاي متعدد اين هفته در قالب برگزاري جشنواره هاي فيلم نامه نويسي، عكس، نقاشي، خوشنويسي و ...با محوريت قرآن و عترت به شعار اين هفته اهتمام ويژه داشته باشند.

وي با بيان اينكه تعدد فعاليت هاي مرتبط با هفته قرآن و عترت در اين استان موج شور و نشاط هنري را در بين هنرمندان ايجاد مي كند، از طراحي پوستر اين هفته با استفاده از قابليت و توانمندي هنرمندان مازندراني خبر داد.

جاوداني، از كارشناسان فرهنگي هنري اين اداره كل كه عهده دار برگزاري جشنواره هاي متعدد هفته قرآن و عترت مازندران هستند خواستار تهيه فراخوان با موضوعات مرتبط با قرآن و عترت و الصاق آن به پوستر اين هفته شد.

با بيان اينكه برنامه هاي هفته قرآن و عترت در همه شهرستان هاي استان مازندران برگزار مي شود، ابراز امیدواری کرد که برگزاری اين هفته موجب گسترش و احیا برنامه های قرآنی در اين استان شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :