تازه ها

يکشنبه 19 مهر 1394-23:29 کد خبر:14998

بنیاد بین‌المللی عاشورا تأسیس می‌شود


به منظور هماهنگی با خطبا، مبلغین و ذاکرین در برگزاری باشکوه مراسم ایام عزاداری سالار شهیدان در ماه‌های محرم و صفر، به همت مجمع محلی اهل بیت (ع) در هندوستان و همکاری خانه فرهنگ کشورمان در دهلی‌نو و دفتر نمایندگی ولی فقیه در هندوستان، کنفرانس پیام عاشورا در روز چهارشنبه پانزدهم مهر، در دهلی‌نو برگزار شد.
آیت‌الله اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان، احمد عالمی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در هند، حجت‌الاسلام صالح، نماینده جامعة المصطفی العالمیه در هندوستان و علما، خطبا و ذاکرین از سراسر هندوستان، شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بودند.
سید محسن تقوی، دبیر محلی مجمع اهل بیت (ع) در هندوستان در ابتدای این کنفرانس هدف از برگزاری آن را توضیح داد.
سپس سید عدیل رضا، رسول نوری، محمود الحسن، کلب جواد، نعیم عباس عابدی، حمیدالحسن و میرزا اطهر، از علمانی هندی به ایراد سخن در خصوص برنامه‌های خود در ایام عزادری محرم و صفر پرداختند.
رجوع به اندیشه‌های شهید مطهری در مورد خطبه‌ها و فرمایشات امام حسین(ع)، تلاش برای بیداری احساسات، حفظ صورت و هویت سنت دیرینه عزاداری، سکوت نکردن برابر ظالم و ظلم و بهره بردن از خطبه و منبر، از جمله مواردی بود که علمای هندی در سخنان خود بر آنها تأکید کردند.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان در سخنانی حادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و این حادثه ناگوار را برای حاضران تشریح کرد و افزود: روز یکشنبه نوزدهم مهر در هند عزای عمومی است تا نسبت به کشته‌شدگان این حادثه ادای احترام کنیم.
مهدوی‌پور در ادامه به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: این حادثه از دو بُعد قابل بررسی است. یکی از دست دادن سرورو سالار شهیدان و یاران باوفایش و دیگری درس‌آموزی و پیام‌های این حادثه بزرگ است. ما از حادثه عاشورا درس آزادی، عزت و ظلم‌ستیزی را می‌آموزیم، بنابراین باید تأثیر این قیام مقدس را به مردم جامعه خود برسانیم.
وی همچنین از مبلغین خواست تا از برگزاری مراسم عزاداری برای سالار شهیدان استفاده کامل ببرند و تعالیم دینی را به مردم آموزش دهند و این فرصت را از دست ندهند.

بنیاد بین‌المللی عاشورا تأسیس می‌شود
آخرین سخنران این کنفرانس آیت‌الله اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بود. وی با قرائت چند حدیث در اهمیت محبت به اهل بیت پیامبر (ص) اظهار کرد: در برداشتن این محبت فرصتی است تا اسلام ناب را در بین مردم گسترش دهیم.
وی به فرصت‌های تبلیغی در طول سال اشاره کرد و گفت: بهترین فرصت برای تعالیم و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) ایام عزاداری امام حسین (ع) است. حضرت امام خمینی (ره) هم فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
اختری ادامه داد: در این کنفرانس باید درخصوص چند موضوع توافق و برای تحقق آن تلاش کنیم که عبارتند از: کمک به مظلومین در جهان و مقابله با باطل. این دو موضوع عقلانی و منطقی که هرکس آن را تأیید می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه سخنان خود به خدعه و توطئه دشمنان مکتب اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات ما مقابله با آنان است. همه باید هم‌صدا شویم و اختلافات جزیی را کنار بگذاریم و خطر را احساس کنیم و با وحدت کلمه به تبیین دیدگاه مکتب اهل بیت (ع) بپردازیم.
وی همچنین از تشکیل بنیاد بین‌المللی عاشورا خبر داد و گفت: به زودی این بنیاد کار خود را آغاز خواهد کرد و با همت پیروان عاشورا و خط حسینی، هرچه بیش‌تر به تبیین و به دفاع از آرمان حسینی خواهد پرداخت.
بر اساس این گزارش، در پایان این کنفرانس از چند کتاب تازه‌انتشار یافته رونمایی شد، از جمله کتاب «رساله حقوق» به زبان اردو و هندی که با همت رایزنی فرهنگی ایران در هند ترجمه و چاپ شده است.


منبع:ایسنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :