تازه ها

دوشنبه 6 مهر 1394-22:32 کد خبر:14837

مدیرکل بهزیستی مازندران

فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند جامعه را با آسیب‌های بسیاری مواجه کند

انعکاس شمال - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی با پیشرفت‌های بسیاری رو به رو است و در مدت بسیار کوتاهی فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند جامعه را با آسیب‌های بسیاری مواجه کند.


سعید آرام امشب در همایش خانواده، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در قائمشهر، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد و خانواده‌ها را تهدید می‌کند در این راستا می‌توان با مدیریت مناسب آسیب‌های موجود را برطرف کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه از زمانی که بشر زندگی دسته‌جمعی را انتخاب کرد با آسیب‌های اجتماعی رو به رو است، بیان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی با پیشرفت‌های بسیاری رو به رو است و در مدت بسیار کوتاهی فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند جامعه را با آسیب‌های بسیاری مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه جوامع بشری با پیشرفت رو به رشد فضای مجازی عجین شده است، خاطرنشان کرد: باید جامعه را به استفاده مناسب از فضای مجازی دعوت کرد تا در مسیر مقابله با آسیب‌های فضای مجازی قدم‌های محکم‌تری برداریم. 

آرام با تاکید بر اینکه بهره‌برداری مکانی و زمانی فضای مجازی از مهم‌ترین مزایای آن است، تصریح کرد: آسیب‌ها و مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد می‌تواند بر هویت اجتماعی و ذهنیت افراد تاثیرات بسیاری ایجاد کند.

وی یادآور شد: فضای مجازی واقعیتی است که در جامعه امروز وجود دارد و با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم در مقابل آسیب‌های موجود ایستادگی کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: مشاوران مدارس با توجه به اینکه ارتباط مستقیمی با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها دارند می‌توانند با بیان نکات مهم، هشدارهای لازم را ارائه‌ کنند تا روش درست استفاده از فضای مجازی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

این مسئول تاکید کرد: نباید جامعه را برای استفاده از فضای مجازی تهدید کرد بلکه با بیان نکات لازم می‌توانیم روش مناسب را به آنها آموزش دهیم تا در برابر آسیب‌های فضای مجازی از آگاهی لازم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه نخست ضریب استفاده از اینترنت را برخوردار است، افزود: باید با مدیریت لازم و برنامه‌ریزی مداوم در برابر آسیب‌های فضای مجازی مقابله کرد.

آرام با اشاره به اینکه از طریق فضاهای مجازی می‌توانیم هشدارهای لازم را ارائه داد، افزود: با تشکیل کمپین‌های هشدار آسیب‌های فضای مجازی، ارسال بنر و نکات هشداری درباره آسیب‌های فضای مجازی می‌توانیم به کاربران آگاهی لازم را ارائه دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید همایش‌های متعددی درباره مقابله با فضاهای مجازی تشکیل شود تا خانواده‌ها به آگاهی لازم دست پیدا کنند، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری یکدیگر در برگزاری همایش‌ها و بیان نکات هشداری به خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :