تازه ها

دوشنبه 30 شهريور 1394-16:38 کد خبر:14705

آیا دولت آمریکا به ورزشکارانش پول می‌دهد؟


سرمربی تیم ملی ووشوی آمریکا گفت: یک ورزشکار در آمریکا تمام هزینه‌های حضور در مسابقات را خودش پرداخت می‌کند و دولت هیچ گونه حمایتی مالی از ورزشکاران نمی‌کند.

پنجمین دوره مسابقات ووشوی جام پارس طی دو روز گذشته به میزبانی ایران با حضور 18 تیم برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها تیم پارس جنوبی عنوان قهرمانی را کسب کرد.

یوآن لی سرمربی تیم ملی ووشوی آمریکا در مورد سطح فنی پنجمین دوره مسابقات ووشوی جام پارس،‌ اظهار داشت: جام پارس یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی است که خوشبختانه ایران با میزبانی خوبی که داشت توانست رقابت‌های خوبی را برگزار کند.

وی در ادامه افزود: ایران و چین قدرت اول دنیا هستند، اما کشورهایی مثل هند نوظهور هستند که طی این چند سال اخیر به خوبی خود را مسابقات بین‌المللی نشان داده‌اند. ناگفته نماند ووشوی ایران حمایت دولت را دارد و تمام ووشوکاران ایرانی همه وقت خود را در ورزش حرفه‌ای صرف می‌کنند، اما در آمریکا این حمایت‌ها وجود ندارد به همین دلیل ورزشکاران ما تمام وقت نمی‌توانند در رشته‌هایی که فعالیت می‌کنند وقت خود را سپری کنند.

سرمربی تیم ملی ووشوی آمریکا در مورد حمایت دولت چین از ورزشکاران خود عنوان داشت: در کشور چین تمام هزینه های ورزشگاه را دولت می‌پردازد اما در آمریکا ووشو یک فعالیت فردی است. مثلا در یک رویداد قهرمانی جهان که بالاترین سطح مسابقات را دارد اگر بخواهیم شرکت کنیم تمام هزینه‌های هتل، بلیط، هواپیما و .. را تماما باید خودمان پرداخت کنیم در نتیجه نمی‌توانیم تیم ملی ایران و چین را با آمریکا مقایسه کنیم.

وی با اشاره به تفاوت‌های اساسی که بین ووشوی ایران و آمریکا وجود دارد گفت: تفاوت‌های اساسی بین ووشوی ایران و آمریکا وجود دارد. شما نگاه کنید وقتی ووشوکاران ایران یک لیگ کامل دارند و در کنار آن ملی‌پوشان حقوق ماهیانه و در هر مسابقه پاداش دریافت می‌کنند این انگیزه آن‌ها را دوچندان می‌کند اما در آمریکا به هیچ عنوان این شرایط مهیا نیست یک ورزشکار باید تمام هزینه‌های خود را پرداخت کند. تنها موردی که باعث می‌شود ورزشکاران به کار خود ادامه دهند عشق و علاقه شخصی است.

سرمربی تیم ملی ووشوی آمریکا گفت: برای ورزشکاران ایرانی احترام زیادی قائل هستم و آن‌ها جزو بهترین‌های دنیا هستند، اما اجازه بدهید یک احترام ویژه‌ای به آنها بگذارم چرا که عمدتا یا کارمند هستند و یا دانشجو و با مشغله هایی که دارند خیلی فرصت تمرین کردن ندارند. پس با این حساب با دو شرایط جداگانه اصلا ما نمی‌توانیم ووشوی این دو کشور را با هم مقایسه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با تمام مشکلات مالی که وجود دارد درآمد مربیان از کجا تهیه می‌شود گفت: مربیان یا باشگاه ووشو دارند و یا مثل من باشگاه بدنسازی که از این طریق ما درآمدزایی می‌کنیم و در مقاطعی که چنین مسابقاتی است برای کمک به ووشکاران در کنار آن‌ها حضور پیدا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در مسابقات جهانی اندونزی با همین ترکیب شرکت خواهید کرد یا خیر گفت: ما تعدادی ورزشکار داریم که سطح فنی آن‌ها بالاتر از این نفراتی است که در اردوها حضور دارند اما آن‌ها هزینه سفر به مسابقات جهانی را ندارند به همین دلیل ما در برخی از مواقع ناچاریم مدام ترکیب را تغییر دهیم و قطعا در مسابقات جهانی هم این اتفاق رخ خواهد داد. ووشوکارانی هستند که پول اعزام به مسابقات را دارند اما شرایط کار در آمریکا با کشورهای دیگر یکسان نیست. ما در آمریکا به راحتی نمی‌توانیم مرخصی بگیریم و باز هم می‌گویم دولت آمریکا هیچ حمایت مالی از ورزشکاران نمی‌کند تنها یک انجمنی وجود دارد که همه ما در آن انجمن رایگان کار می‌کنیم و این طور نیست که آن انجمن هزینه‌ ما را بپردازد و هر کسی با هزینه شخصی خود به مسابقات اعزام می‌شود.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :