تازه ها

چهارشنبه 25 شهريور 1394-14:22 کد خبر:14622

ورزش ايران از اعراب جدا شد


رییس شورای المپیک آسیا ایران را به منطقه آسیای مرکزی منتقل کرد. شیخ احمد الفهد الصباح کویتی که پیش از این با توصیه هایش کمک کرده بود ایران در فوتبال از غرب آسیا جدا شود این بار ورزش ایران را از غرب آسیا جدا کرد و به آسیای مرکزی اضافه کرد. این جدایی به معنی جدایی ورزش ایران از ورزش کشورهای عربی است.اتفاقی که ایران مدت ها به دنبال آن و نزدیکی به کشورهای آسیای میانه بود.

 
پیش از این فوتبال هم به کمک رییس شورای المپیک آسیا که پدر معنوی ورزش آسیا به حساب می آید از فوتبال غرب آسیا جداشده و فوتبال آسیا مرکزی را تشکیل داده بود. تشکیل گروهی که منجر به کسب دوباره کرسی نایب رییسی آسیا برای ایران شد. در اصل حضور فوتبال ایران در آسیا مرکزی قطب و منطقه ای جدید به وجود آورد و حالا به نظر می رسد ورزش ایران هم به دنبال منافعی از این قبیل در آسیای مرکزی است. 
 
خبرگزاری فارس گزارش داد که در جلسه امروز شورای المپیک آسیا که به میزبانی ترکمنستان برگزار شد، شیخ احمد الفهد الصباح تصمیم گرفت دو کشور به منطقه آسیای مرکزی اضافه شوند.
 
ایران یکی از کشورهایی است خواستار حضورش در منطقه مرکزی آسیا شد و انصرافش را از حضور در مسابقات غرب آسیا که شامل کشورهای عربی است اعلام کرد.
 
افغانستان که هفته گذشته رئیس کمیته ملی المپیکش استعفا کرده است نیز یکی دیگر از کشورهایی است که به منطقه مرکز آسیا اضافه شد.
 
این دو کشور به منطقه مرکزی آسیا به کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اضافه شدند که زیر نظر رئیس کمیته ملی المپیک قزاقستان فعالیت می کنند.

منبع : عصر ایران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :