تازه ها

چهارشنبه 25 شهريور 1394-14:2 کد خبر:14613

فرماندار مرکز استان :

ازدواج سیر رسیدن به عفت و حیاء را هموار میسازد

جواد واحدی فرماندار مرکز استان گفت : ازدواج بسیار پسندیده و مطلوب و نهادی عاطفی و اقتصادیست واسلام با تشریع ازدواج سیر رسیدن به عفت و حیاء را هموار میسازد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ساری ،جواد واحدی فرماندار مرکز استان بمناسبت روز ازدواج با اعلام تبریک این روز خجسته ،روز پیوند نور آسمانی و گل نبوی به همه دوستداران ولایت و امامت ،اظهار داشت : ازدواج نهادی است که زندگی افراد به شیوه‌های گوناگون عاطفی و اقتصادی به هم پیوند میزند، ازدواج بسیار پسندیده و مطلوب و از نظر فقه اسلامی مستحب و در برخی موارد واجب شمرده میشود.

نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: اسلام با تشریع ازدواج سیر رسیدن به عفت و حیاء را هموار میسازد بدین صورت که ازدواج را بهترین و طبیعی ترین راه تامین نیاز‌ها معرفی می‌کنند.

فرماندار مرکزاستان بالندگی و نشاط جمعیتی را در تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد مطرح کرد .

واحدی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و افزایش بیکاری در جامعه نیز بر کاهش آمار ازدواج و به تبع آن رشد جمعیت تاثیری غیر قابل انکار داشته است گفت : ازدواج و تشکیل یک زندگی مشترک نیاز به امنیت خاطری برای زوج‌ها دارد و تا زمانی که امکانات لازم برای چنین امر پسندیده‌ای فراهم نشود تلاش ها برای افزایش جمعیت کاری سخت و تاحدودی غیرممکن است.

مسئول ارشد شهرستان ساری افزود: بالابودن میزان زندگی مجردی و رشد منفی ازدواج و نیز افزایش میزان طلاق آنهم در شرایطی که درصد بالایی از آمار طلاق در سالهای نخست زندگی مشترک روی میدهد از جمله مقولاتی است که نمیتوان به سادگی از آنها عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار اختلافات خانوادگی زناشوئی در کشور و بخصوص در سطح استان که در نهایت منجر به جدائی می‌گردد و به دغدغه‌ای برای مسئولین تبدیل شده است گفت : آماری که گاهی ناشی از انتخاب نامناسب شریک زندگی توسط زوج‌ها نشات می‌گیرد.

وی در بیان افزایش طلاق گفت: از مهمترین دلایل افزایش این معظل اجتماعی یعنی طلاق میتوان به عدم آگاهی زوجین نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی یکدیگر و یا آشنائیهای اینترنتی و خیابانی و انتخاب نامناسب شریک زندگی و نبود آموزشهای لازم در اوایل زندگی مشترک اشاره کرد که درنهایت به ازدیاد اختلافات زناشوئی و در ادامه به جدائی دامن میزند.

وی چاره و حل معضلات را چنین برشمرد: دولت باید مسئله مسکن و اشتغال آنها را حل کند و خانواده‌ها نیز باید از نظر فرهنگی و عاطفی کمک کنند تا این جوانان ازدواج کنند.

بنا به گزارش اداره ثبت احوال ساری در پنج ماهه سال 94نسبت مشابه به سال 93 ،امر ازدواج از هزارو 798 مورد به هزار و812 مورد افزایش رسیده است و در مقابل طلاق هم با اندکی افزایش از 531 مورد به 546 مورد روبرو بوده است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :