تازه ها

چهارشنبه 25 شهريور 1394-13:50 کد خبر:14611

سرقت از گردشگران و بازتاب منفی برای مازندران


انعکاس شمال:گردشگری ورزشی یک صنعت خدماتی است و عمدتاً به واسطۀ کیفیت خدماتی که ارائه می­شود، تحت تأثیر قرار می­گیرد. همچنین، می­توان گفت که کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران از موضوعات مهم در سیاست گردشگری است که پرداختن به آن­ها می­تواند موجب توسعه گردشگری و گردشگری ورزشی شود. هیچ گردشگری حاضر نیست که در شرایط بحرانی و نا امن به منطقه ای سفر کرده و امنیت خود و خانواده را به خطر بیاندازد لذا باید شرایط حضور فرد را در مناطق گردشگری با ایجاد و تولید احساس امنیت فراهم کرد. مهمترین اصل در امنیت ، ایجاد احساس امنیت در گردشگران است تا فرد با شناخت کامل از وجود امنیت همه جانبه در منطقه ای گردشگری ، آن منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده و با حضور خود به رونق صنعت گردشگری که موجب ارتقاء سطح اقتصاد منطقه و نیز افزایش میزان امنیت جامعه می شود کمک کند. با عنایت به این مقدمه با خبر شدیم که دوچرخه  ی یکی از جهانگردان چینی در یکی از شهرهای مازندران با سرقت رفته که متأسفانه این مسئله بازتاب بسیار منفی در حوزه فرهنگ مهمان نوازی و ادب و حتی امنیت استانی همچون مازندران داشته است ؛ ایکاش مسئولین استان حداقل امنیت را برای جهانگردان در دستور تدابیر کاری خود قرار می دادند و نسبت به توجه این مسئله حساسیتی بیش از این به خرج می دادند ؛ جالب اینجاست که مسئولین مازندران با تهیه یک عدد دوچرخه دیگر قصد دلجویی از این جهانگرد را داشته اند اما موضوع مهم اینست که ذهنیتی منفی در وی و شاید بسیاری دیگر از جهانگردانی ایجاد می شود که ایران را به عنوان یک کشور امن و متمدن برای بازدید خود انتخاب می کنند . به عقیده صاحب قلم ، گردشگری بزرگ ترین و پررونق ترین صنعت در جهان به حساب می رود و با بهره گیری از آن می توان به افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی جامعه کمک کرد.

یكی از مواردی كه می بایست در گردشگری قویاً مورد تأكید قرار گیرد امنیت می باشد، آسایش، راحتی و امنیت از مسائل بسیار مهمی است كه گردشگران را به نقاط مختلف دنیا جلب می كند.

پیشرفت و رفاه مردم به وسیله ترویج یك نظم جهانی در سایه امنیت كه ضمن آن بتوان به توسعه صلح آمیز و منظم دیگر كشورها كمك نموده و از تجربیات و تواناییهای آنها حداكثر منفعت را برد.
در توسعه گردشگری عوامل متعددی تأثیرگذار هستند كه امنیت شاخصترین عامل گسترش گردشگری است، بازنگری در ارتباط ارگانیك صنعت توریسم و امنیت ملی یك ضرورت است. همگام با گسترش این صنعت در برهه كنونی ارتباط ارگانیك این صنعت با مؤلفه هایی چون امنیت داخلی و ملی، صنایع حمل و نقل، خدمات، رسانه های جامعه، آموزش و پرورش و غیره دارد ؛ توضیحاً ذكر این نكته لازم است كه آنچه «امنیت گردشگری» نامیده می شود تنها حفاظت او از شر دزدان و تبهكاران نیست، تلفات جاده ای، سقوط هواپیما، بوروكراسی در تشریفات روادید و بیمه، نحوه برخورد نیروی انتظامی، نحوه فعالیت كسبه، محدود بودن ساعات كسب كار كسبه در ارتباط با گردشگری به دلیل نداشتن امنیت پس از ساعت مقرر است، در صورتی كه بسیاری از درآمدهای گردشگری از طریق تفریحات شبانه مانند كنسرتهای موسیقی، تئاتر، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری بدست می آید.

شعبان وفایی نژاد

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :