تازه ها

دوشنبه 23 شهريور 1394-13:52 کد خبر:14573

٦ نوشيدني كه آرامتان مي كند


  نظرتان راجع به نوشيدني‌هاي آرامش ‌بخش چيست؟ خيلي از افراد راجع به نوشيدني‌‌هاي انرژي‌ زا اطلاعاتي دارند و اغلب آنها را استفاده مي‌كنند، اما ممكن است در اين ميان افرادي هم باشند كه دنبال كاهش استرس باشند. اگر شما هم جزو اين گروه هستيد بد نيست بدانيد نوشيدني‌هاي آرامش ‌بخش نوشيدني‌‌هايي غيرالكلي هستند كه ذرات آرامش ‌بخشي دارند كه ممكن است در طبيعت يافت شوند. آنها نوشيدني‌هايي كاربردي با بيش از يك ذره فعال هستند كه نه ‌تنها استرس را كاهش مي‌دهند بلكه باعث بهبود تمركز ذهن و خواب بهتر مي‌شوند. در ادامه به این نوشیدنی‌ها اشاره می‌شود. 

 
دمنوش بابونه 
با شير 
خواص آرامش ‌بخش بابونه براي رفع اضطراب و عصبانيت به خوبي شناخته شده است. شير گاوهايي كه از علف تغذيه كرده‌‌اند حاوي اسيد لينولئيك، گونه‌‌اي از اسيدهاي چرب است كه مي‌تواند جريان خون به مغز را افزايش دهد و اثر هورمون استرس كورتيزول را معكوس كند. تركيب اين دو نوشيدني آرامش‌ بخش به همراه كمي عسل مي‌تواند اثر ضداضطراب آنها را به حداكثر برساند. 
 
 
آب ولرم و ليمو 
كم شدن آب بدن مي‌تواند تا حد زيادي مانع تمركز شود، به همين دليل مصرف مداوم آب، كاري بسيار هوشمندانه است، اما اضافه كردن چند قطره آبليمو يا يك تكه ليمو به آبي كه مي‌‌نوشيد، مي‌تواند توانايي ذهني را براي انجام فعاليت‌هايي كه به تمركز بيشتري نياز دارد، افزايش دهد. 
 
 
نوشيدني كفير 
پروتئين‌هاي موجود در ماست چكيده و كفير مي‌تواند موجب افزايش سطح پيام ‌رسان‌هاي عصبي كنترل‌كننده ناراحتي شود. اين خوراكي‌ها همچنين حاوي پروبيوتيك نيز هست، موادي كه طبق برخي تحقيقات انجام شده مي‌تواند مانع از افسردگي شود و حتي در درمان آن موثر باشد. 
 
 
آب آلبالو 
و گيلاس 
اگر كلافه و بي‌‌قرار هستيد و نمي‌توانيد بخوابيد، كمي آب آلبالو يا گيلاس بنوشيد. بررسي‌‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه با نوشيدن آب آلبالو دو بار در روز مي‌توانيد شب‌ها ۹۰ دقيقه بيشتر بخوابيد چرا كه اين ميوه حاوي ملاتونين، هورمون تنظيم‌كننده چرخه خواب و بيداري و اسيدهاي آمينه‌اي است كه مي‌تواند شما را به خوابي عميق و طبيعي فرو برد. البته اگر شب‌ها آب گيلاس را نوشيديد مي‌توانيد به آن وانيل هم اضافه كنيد. 
 
 
نوشيدن شيرداغ
نوشيدن شير داغ باعث آرامش و خواب راحت مي‌شود. جالب است بدانيد شير حاوي اسيد آمينه‌اي به نام تريپتوفان است كه براي كاهش استرس ضروري است. شير نوشيدن باعث آرامش رواني و خواب ‌آلودگي مي‌شود. شما همچنين مي‌توانيد مقدار كمي عسل را با شير مخلوط كنيد. شير تريپتوفان را به مغز مي‌‌رساند، سپس به سرتونين تبديل مي‌شود و سرتونين در تاريكي به ملاتونين تبديل مي‌شود و ملاتونين مسئول چرخه خواب و بيداري افراد است. تركيب شير با عسل همچنين تاثيرات آنتي‌ اكسيداني را افزايش مي‌دهد. 
 
 
چاي گياهي با عسل
انواع چاي به‌ويژه چاي سبز از جمله نوشيدني‌‌هاي ديگري است كه باعث كاهش استرس مي‌شود. چاي بابونه و اسطوخودوس هم آثار آرامش ‌بخشي خودش را همراه دارد. اپي ژنين موجود در بابونه به‌گيرنده‌هاي GABA مغز مي‌‌چسبد و آثار ضداضطرابي دارد. اين‌گيرنده‌ها نقشي اساسي در تنظيم سيستم عصبي مغز دارند و قادرند باعث كاهش استرس فرد به‌ويژه هنگام خواب شوند. اگر مي‌خواهيد از نوشيدن چاي گياهي لذت بيشتري ببريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم آن را با يك قاشق چاي‌ خوري عسل تركيب كنيد. 
 
 
منبع : آرمان

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :