تازه ها

يکشنبه 22 شهريور 1394-21:13 کد خبر:14556

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

در این استان پشت به دریا زندگی می‌کنیم

انعکاس شمال - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:از حوزه آبی و به‌ویژه دریا در مازندران به‌خوبی استفاده نمی‌شود و در این استان پشت به دریا زندگی می‌کنیم و دریا در موسیقی و فرهنگ ما جای زیادی ندارد.


دلاور بزرگ‌نیا  در کارگروه تخصصی گردشگری استان مازندران با اشاره به گردشگری دریایی و روزنه‌های امیدی از آن در بندر نوشهر، اظهار کرد: علاوه بر دریا، گردشگری دریایی را می‌توان در سدها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و بسیاری از آب‌بندان‌های این استان تعمیم داد.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان مازندران و توجه به ظرفیت‌های آبی این استان، افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند با حضور مسافر پیوند خورده و گردشگری دریایی رونق پیدا کند، همچنین اسکله‌های تفریحی توریستی و حوضچه‌های آرامش در بنادر استان و برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار ظرفیت‌های آبی مازندران باید مد نظر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: رستوران دریایی نیز می‌تواند تنوع خوبی به طرح‌های گردشگری حوزه آبی دهد به طوری که حداقل 150 نوع غذای دریایی شناخته شده است و برای مسافران و گردشگران نیز جالب است.

این مسئول اظهار کرد: از حوزه آبی و به‌ویژه دریا در مازندران به‌خوبی استفاده نمی‌شود و در این استان پشت به دریا زندگی می‌کنیم و دریا در موسیقی و فرهنگ ما جای زیادی ندارد.

بزرگ‌نیا با اشاره به لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه در منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد، افزود: سازه‌‌های موجود در منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد متناسب با بافت این منطقه نیست و نیاز به مدیریت یکپارچه و به‌کارگیری از مواد سازگار با محیط دارد که این مواد می‌تواند ترکیبی از سنگ و چوب باشد.

وی درباره ساختمان منابع طبیعی مستقر در عرصه 138 هکتاری باغ ملی عباس‌آباد گفت: اولا ساخت و سازها در این‌گونه مناطق باید متناسب با استانداردهای گردشگری باشد و دوما ارتفاع این ساختمان که برای حفاظت از عرصه‌های منابع ملی و طبیعی در حال ساخت است؛ نباید بیش از 5.5 متر باشد، در غیر این‌صورت با استانداردهای یونسکو مغایرت دارد و تهدیدی برای خارج شدن باغ ملی عباس‌آباد از لیست یونسکو است.

لازم به ذکر است که، در این جلسه علاوه بر بیان مطالعات امکان‌سنجی و تهیه طرح بهره‌برداری از سد و دریاچه عباس‌آباد بهشهر، مطالعات امکان‌سنجی سدهای سنبل‌رود و شیاده نیز از سوی مدیران طرح ارائه شد و بررسی‌های مربوطه صورت گرفت.

منبع:فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :