تازه ها

يکشنبه 22 شهريور 1394-20:54 کد خبر:14551

نگاهی به قهرمانی بوکس نوجوانان مازندران


نوجوانان بوکسور مازنی در مسابقات قهرمانی بوکس کشور که در ایلام برگزار شد به مقام قهرمانی نائل شدند . سید سجاد موسوی ، جواد بارقه ، رضا حسن نیا و پژمان اسکندری مدال طلا کسب نموده و اشکان رشید نیز به مقام دوم و مدال نقره نائل شد. البته در حین برگزاری اردوهای این تیم و همچنین در برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان در چالوس کارشناسان این ورزش اذعان داشتند تیم نوجوانان بوکس مازندران تیمی خوب و توانمند با پتانسیل بالا محسوب می شود و همه اذعان داشتند که امسال این تیم روی سکو قرار خواهد گرفت. پس از آنکه در اردوهای آمادگی این تیم در شهرستان نور حضور می یافتیم مربیان نیز امیدوار به کسب مقام ارزنده ای بودند تا اینکه در پایان مسابقات تیم بوکس نوجوانان مازندران  قهرمان کشور شد .پس از این اتفاق مسرت بخش لازم دیدم نکاتی را به جامعه ورزش مازندران گوشزد نمایم . البته لازم است این قهرمانی را خدمت مدیران ورزش استان تبریک گفته و این گلایه را بنمایم که ایشان در طول دوسال گذشته حتی گوشه چشمی به این ورزش پرطرفدار نداشتند .

کسب عنوان قهرمانی نوجوانان بیش از آنکه حاصل زحمات هیأت بوکس باشد ثمره زحمات و تلاش های خالصانه مربیان باشگاهی این ورزشکاران است که در شهرهای مختلف استان و با بضاعت بسیار کم خود این نوجوانان و جوانان را آماده می نمایند و علم و تجربه خود را به ایشان انتقال می دهند. بنده از نزدیک شاهد زحمات این عزیزان و چگونگی تمرین کردن ورزشکاران بوکس بوده و هستم و باید اعتراف نمایم تنها حامی و پشتیبان این نوجوانان و جوانان که وارد این ورزش زیبا می شوند مربیان باشگاهی هستند و لاغیر .

قابل توجه است که در پس این قهرمانی ارزنده آینده سازان ورزش مازندران که چشمه ای جوشان از استعدادهای رشته های مختلف ورزشی است به مدیران ورزشی فرض است از مربیان سازنده این عزیزان به نحو شایسته ای تقدیر شود و به زحمات آنها ارج نهاده شود .

لازم است بیان شود هیأت ورزشی که در استان تشکیلات اداری ندارد و در اکثر شهرهای استان مازندران نیز وضع به همین منوال است پس نمی تواند نقش مسئولین ورزشکاران پررنگ باشد .

در پس این عنوان قهرمانی پنهان نشویم و چشم خود را برکاستی های بوکس مازندران نبندیم زیرا هیأت بوکس مازندران کمترین امکاناتی را در اختیار هیأتهای شهرستانی قرار نداده است حتی اهدای دستکش برای ایشان غیر ممکن است تا برسد به حق الزحمه داوران در مسابقات مربیان باشگاهی خود باید در تهیه لوازم ورزشی برای قهرمانان مبادرت ورزند . نکته جالب آن است که اکثر ورزشکاران بوکس استان از صبح تا عصر مشغول کار و فعالیت در زمین های کشاورزی یا کارخانجات صنعتی هستند و پس از یک تلاش چند ساعته تازه باید به فکر ورزش و قهرمانی باشند و این کار بسیار سخت است . حال آنکه در تمام دنیا امکانات متنوع برای ورزشکاران در نظر می گیرند تا تمرکز هرچه بیشتری در ورزش داشته باشند. چشمه جوشان استعداد ورزشی در مازندران توانایی ساخت قهرمانان جهان و المپیک فراوانی دارد به شرط اینکه امکانات لازم تهیه شود و افراد توانا در مدیریت ورزش در هیأتهای ورزشی به کار گمارده شوند و زیر ساخت ها فراهم شود.

در پایان لازم است مدیران ورزش به استعداد ورزشی مازندران نگاه ویژه ای داشته باشند و حمایت لازم و کافی از ورزشکاران و سرمایه های ملی صورت دهند تا فرصت خدمتگزاری ایشان به خوبی طی شود و قدمی در راه سلامت و نشاط جامعه جوانان برداشته شود و مشوق های ورزشی سبب دلگرمی قهرمانان شده و هم باعث سوق جوانان و نوجوانان به سوی ورزش گردد تا جامعه ای پویا و سلامت داشته باشیم .

تهیه و تنظیم : علیرضا مظفری

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :