تازه ها

يکشنبه 22 شهريور 1394-10:59 کد خبر:14534

نشست صمیمی رییس سازمان جنگل ها و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران


انعکاس شمال:جلسه پرسش و پاسخی با حضور مهندس خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری برگزار شد .

مهندس خداکرم جلالی ، پس از شرکت و سخنرانی در همایش انجمن مرتعداران کشور که در هتل بادله ساری و با حضور مسئولین کشوری و استانی از جمله دکتر ربیع فلاح ، استاندار مازندران همراه بود به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری عزیمت نموده و در جمع کارکنان این اداره کل به پاسخ سوالات آن ها پرداخته و علاوه بر ترسیم وضعیت منابع طبیعی کشور ، عرصه های جنگلی و مرتعی ، از روند پیگیری حق و حقوق کارکنان سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به مواردی اشاره نمود . در این جلسه و نشست ، دکتر ستار بابایی کفاکی ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری به نمایندگی از کارکنان به طور بسیار مختصر و مفید به بیان وضعیت معیشتی کارکنان پرداخته و خواسته ها و انتظارات آن ها را به نمایندگی به سمع رییس سازمان رساند .

دکتر ستار بابایی کفاکی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری به تفصیل سیمای منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری و نیز وضعیت پرسنلی ، حفاظتی ، اجرایی ، مالی و اداری این اداره کل را به تصویر کشید و گزارش جامعی در این خصوص ارائه نمود .

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری به مباحث ساماندهی خروج دام ، مدیریت طرح های  جنگلداری موجود، بحث تنفس جنگل و سایر برنامه های پیشنهادی و در حال اجرای سازمان متبوع پرداخت.

دکتر ستار بابایی، سخنان خود را با این نکته پایان داد که کلیه برنامه های اجرایی و سازمانی باید  براساس تحقیقات بعمل آمده و نتایج مستند و منطقی به دست آمده پایه ریزی گردد و کلیه تصمیمات اتخاذ شده  با پشتوانه کارشناسی همراه باشد.

در ادامه اعضای شورای اداری اداره کل به بیان مشکلات فنی، کارشناسی، حقوقی و مالی و معیشتی خود پرداختند. بخش عمده ای از مباحث مطرح شده در این جلسه، بررسی های دقیق کارشناسی و فنی بر پایه تحقیقات و سوابق اجرایی در برنامه ریزی به منظور مدیریت بهینه جنگل در آینده بوده است.

 در این اظهارنظرها،  دلسوزی های کارشناسانه مدیران ستادی و شهرستانی قابل توجه بود و اینکه دقت نظر در مباحث فنی و کارشناسی  و داشتن پشتوانه علمی و تحقیقاتی و نیز سوابق اجرایی موفق سنوات گذشته، می تواند آینده روشنی را برای منابع طبیعی در شمال کشور رقم بزند.

آقای مهندس بهزاد انگورج معاون سازمان در امور جنگل ها، به جمع بندی دیدگاههای کارشناسی ارائه شده  پرداخت و اعلام نمود باتوجه به پتانسیل بسیار خوبی که به لحاظ فنی و کارشناسی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری وجود دارد، قطعاً آینده روشنی برای وضعیت منابع طبیعی در این استان و منطقه متصور خواهد بود.

در جمع بندی نهایی که توسط مهندس خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به آن پرداخته شد ابتداء بحث و تصمیم گیری در خصوص روند مدیریت بهینه در جنگل های شمال کشور و مصوبه های اخیر دولتی مطرح گردید.

مبحث بعدی که مطمع نظر مهندس جلالی بود، بحث مشارکت های مردمی و پایلوت قرار گرفتن منطقه ای برای این امر بود.

شعبان وفایی نژاد


 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :