تازه ها

پنجشنبه 19 شهريور 1394-1:45 کد خبر:14493

مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران :

احیاء موقوفات مرتبط با حوزه علمیه بزرگترین خدمت به مراکز دینی است

انعکاس شمال - مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که همه مدیون حوزه های علمیه هستیم، گفت: احیاء موقوفات حوزه بزرگترین خدمت به این مرکز ارزشمند دینی است.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به نقش روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی نهضت عظیم اسلامی با حضور و همراهی بسیار اثرگذار علما و روحانیان به ثمر نشست.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به موقوفات گسترده حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از این موقوفات احصاء و احیاء نشده است.
 
این مسئول با بیان این که روند منطقی و علمی خوبی در خصوص موقوفات حوزه های علمیه در حال انجام است، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز تعامل بسیار خوبی میان سازمان اوقاف و حوزه علمیه جهت احصاء و احیاء موقوفات وجود دارد.
 
حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که اگر در جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه تلاش نکنیم بزرگترین خیانت به حوزه های علمیه است، بیان داشت: باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را در جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه به کار گیریم.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه دستگاه قضایی نیز برای همکاری جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه بسیار جدی است، بیان داشت: باید یک تفاهم نامه مشترکی میان حوزه علمیه، سازمان اوقاف و دستگاه قضایی در جهت رسیدگی به موقوفات حوزه های علمیه تشکیل شود.
 
وی با بیان این که احیاء موقوفات حوزه های علمیه بزرگترین خدمت به مراکز مهم دینی است، تصریح کرد: اگر موقوفات حوزه های علمیه احیاء شود به حتم بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.
 
حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که بنا به دستور رییس کل دادگستری استان شعبه اختصاصی رسیدگی به پرونده های وقف در دادگستری ساری، بابل و آمل راه اندازی شد، ادامه داد: این فرصت بسیار خوبی در جهت رسیدگی و رفع مشکلات مربوط به موقوفات حوزه های علمیه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :