تازه ها

چهارشنبه 18 شهريور 1394-0:35 کد خبر:13490

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

برای ایجاد اشتغال در استان به همکاری و همراهی بانک‌ها نیازداریم

انعکاس شمال - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:برای ایجاد اشتغال در استان در دو بخش برنامه داریم که برای تحقق این امر نیاز به همکاری و همراهی بانک‌هاست.


محمد محمدپورعمران در جلسه کارگروه اشتغال استان مازندران در استانداری اظهار کرد: بانک‌ها ظرفیت بسیار مناسبی برای پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف دارند و این موضوع در استان نیز به اثبات رسید که بانک‌ها همکاری مناسبی برای ایجاد اشتغال دارند و رقم‌های اختصاص داده شده سال قبل نیز مبین این موضوع است.

وی با اشاره به پرداخت یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی بانک‌ها در پنج ماهه اول نخست امسال گفت: ظرفیت تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات بیشتر در بین بانک‌های استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال در استان در دو بخش برنامه داریم که برای تحقق این امر نیاز به همکاری و همراهی بانک‌هاست.

وی بیان کرد: در این بخش نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است که این صنایع همه شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را دارند.

محمدپورعمران خاطرنشان کرد: در بخش دیگر نیز در صورت دریافت 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی آماده به کار فعالیت خویش را آغاز می‌کنند که با دریافت این یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بیش از 13 هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی در ادامه از همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران برای همکاری با مراکز فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌های استان برای افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: آماده اجرای طرح استاد شاگردی در سطح صنایع هستیم تا صنایع ضمن آموزش نیز اقدام به جذب افراد خبره آموزش دیده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار برنامه‌ریزی برای در اختیار دادن آمار اشتغال به صورت روزانه شد و بیان کرد: در این آمار مقرر شده بود که فهرست کارگاه‌ها و نیز گزارش اشتغال به روز در اختیار قرار گیرد.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال نیاز است که میزان تسهیلات بانک‌ها در این بخش نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کند.

کامران اصغری خاطر‌نشان کرد: میزان پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال نسبت به سال گذشته کاهش داشت و اختصاص یک‌هزار و 400 میلیارد تومان تاکنون جواب‌گویی نیاز استان نیست که با این روند پرداختی تاکنون نیمی از تسهیلاتی که در سال گذشته برای اشتغال داده شد هم اختصاص پیدا نکرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :