تازه ها

دوشنبه 16 شهريور 1394-16:25 کد خبر:13474

فرماندار شهرستان ساری :

اجرای طرح تحول سلامت از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت تدبیر و امید است

انعکاس شمال - فرماندار مرکز استان گفت: طرح تحول نظام سلامت از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه درمان کشور است که سالها برای مردم یک آرزو بود .


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری ،جواد واحدی فرماندار مرکز استان طی گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان ساری با اشاره به اینکه سلامت بی‌تردید مهم‌ترین جنبه از مسائل حیات انسان به شمار می‌رود،ابراز داشت : طرح تحول نظام سلامت از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه درمان کشور است که سالها برای مردم یک آرزو بود و باید به جهت این کار مهم و اساسی قدردان دولت باشیم.

واحدی طرح تحول سلامت را فراهم كردن شرايطي اعلام کرد که در آن افراد يك جامعه در حال پيشرفت وتكاپو، با نشاط و انگيزه اي مضاعف در مسير تكامل حركت كرده و شوق به زندگي در آنان افزايش پيدا كند.

نماینده عالی دولت به اهدف مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و بیان داشت : اين طرح ازاردیبهشت 93 به منظور دستيابي به اهدافی چون :-كاهش پرداخت از جيب مردم-حضور پزشكان متخصص در بيمارستان هاي مشمول -ارتقاي كفييت خدمات ويزيت در بيمارستان هاي مشمول-حفاظت مالي از بيماران صعب العلاج، خاص و نيازمند-ارتقاي كيفيت هتلينگ بيمارستان هاي مشمول-طرح حمايت از ماندگاري پزشكان در مناطق محروم در كليه بيمارستان هاي دانشگاهي وابسته به وزارت بهداشت اجرا گردید .

وی بهداشت و درمان را از حوزه های بسیار مهم و موضوعاتی برشمرد که همواره با زندگی روزمره مردم ارتباط نزدیکی داردو خاطر نشان نمود : همواره از مسوولین درمانی استان خواسته ایم که نهایت اهتمام و پیگیری خود را برای حرکت به سمت توسعه بخش بهداشت و درمان بکار گیرند.

نماینده عالی دولت با اشاره به در اولويت بودن موضوع بهداشت و درمان در دولت تدبير و اميد گفت: اجراي نظام تحول سلامت گام مهمي در جهت اجراي سياست هان كلان ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) در حوزه بهداشت و درمان است كه اثرات نيكوي آن را مردم شريف به ويژه جامعه روستاييان عزيز به خوبي درك كرده اند.

وي ادامه داد: اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقاء داده است که حقیقتا جای قدردانی دارد.

فرماندار مرکز استان گفت: طرح تحول نظام سلامت دغدغه درمانی مردم را به ویژه قشر آسیب‌پذیر برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش مهمی از هزینه‌های درمان توسط بیماران پرداخت می‌شد که با اجرای این طرح  سهم پرداختی بیماردر روستایی 3 درصد و بیمه شدگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی 5 درصد است.

فرماندار شهرستان ساری روند اجراي طرح تحول سلامت و ميزان رضايت مردم درشهرستان ساري بسیار خوب ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد : بهینه سازی هتلینگ بیمارستانی و ارتقای کیفیت خدمات اقامت بیمار، فضای بستری و ارایه خدمات شایسته در بیمارستان های دولتی برای شهروندان از دیگر محورهای این برنامه بوده است که شهروندان امروزشاهد این امر هستند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :