تازه ها

چهارشنبه 4 شهريور 1394-17:0 کد خبر:13330

در هفته دولت صورت می‌گیرد:

افتتاح 9 پروژه برق‌رسانی در مازندران

انعکاس شمال - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: 9 پروژه برق‌رسانی مازندران در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، قاسم شهابی از افتتاح و بهره‌برداری 9 پروژه برق منطقه‌ای مازندران در هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح هشت پروژه برق‌رسانی با اعتبار بیش از 189 میلیارد و 562 میلیون ریال و کلنگ‌زنی یک پروژه با اعتبار 14 میلیارد ریال است.

شهابی با اشاره به احداث پست فوق‌ توزیع خشرودپی بابل گفت: این پروژه دارای یک دستگاه ترانسفورماتور به قدرت 20 مگاولت آمپر برای تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ مشترکان منطقه، تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه از نخستین پروژه است که برای آن 18 هزار میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: احداث خط 63 کیلو ولت دو مداره کاله آمل دومین پروژه است که این خط با 63 کیلو ولت دو مداره به‌طول یک‌هزار و 800 متر احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تأکید اینکه تأمین برق مستمر و مطمئن مورد نیاز شرکت تولیدی فرآورده‌های لبنی کاله آمل هم برای تعدیل بارگذاری خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع منطقه احداث می‌شود، گفت: افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان آمل از اهداف و اثرات اجرایی این پروژه است که در 24 هزار میلیون ریال برای آن اعتبار اختصاص یافت.

این مسئول گفت: احداث پست فوق‌توزیع دومداره کاله آمل هم از دیگر پروژه‌ها است که دارای دو دستگاه ترانسفورماتور 30 مگاولت آمپر با آرایش H کامل و سیستم حفاظتی CONVERTIONAL و دو فیدر ورودی و 14 فیدر خروجی 20 کیلوولت، دو فیدر خازن، دو فیدر باس کوپلر و یک فیدر رایزر در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع احداث شد.

شهابی بیان کرد: تأمین برق مورد نیاز شرکت تولیدی فرآورده‌های لبنی کاله آمل، آزادسازی ظرفیت پست فوق‌توزیع چمستان، تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، تأمین برق مستمر، مطمئن و رفع افت ولتاژ منطقه، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع منطقه از اهداف و اثرات اجرای این پروژه است و مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه هم 82 هزار میلیون ریال برآورد شد.

وی گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه کمپکت فوق توزیع آبشار چالوس پروژه دیگر این شرکت است که ظرفیت ترانسفورماتور قدرت این ایستگاه از 20 مگاولت آمپر به 30 مگاولت آمپرافزایش یافت و تأمین بار مورد نیاز منطقه، تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع، جبران ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ مشترکان منطقه، افزایش حفظ پایداری شبکه و تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه از اهداف و اثرات اجرای پروژه بوده و مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه نیز 16 هزار و 150 میلیون ریال است. 

شهابی با اشاره به اینکه توسعه بی‌دوم ترانس پست فوق‌توزیع سی‌سنگان نور پروژه بعدی بوده که دارای دو دستگاه ترانفور ماتور 15+30 مگاولت آمپر است، ادامه داد: تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ مشترکان منطقه، تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه ازاهداف پروژه است که اعتبار هزینه شده آن  36 هزار و 692 میلیون ریال است.               

وی خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات فتوولتائیک نیروگاه خورشیدی در ساری و مرکز شرکت برق منطقه‌ای مازندران یکی از پروژه‌های مهمی است که با 80 کیلو وات سلول خورشیدی نصب شده است البته امکان استفاده از منبع انرژی رایگان، عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی، نصب سریع و آسان از اهداف اجرای پروژه است و مجموع اعتبار هزینه شده 8 هزار و 800 میلیون ریال است.

شهابی با اعلام اینکه احداث یک دستگاه بی‌خط 63 کیلوولت در رامسر از پروژه‌های شرکت توزیع برق مازندران است، بیان کرد: افزایش پایداری خطوط تغذیه‌کننده ایستگاه‌های منطقه غرب مازندران، افزایش حفظ پایداری شبکه و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه، کسب آمادگی در صورت وقوع شرایط بحرانی از اهداف اجرای پروژه بوده و مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه 2 هزار و 450 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: افزایش یکدستگاه فیدر خروجی 20 کیلوولت در پست فوق توزیع  نکا از دیگر پروژه‌های افتتاحی بوده که تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ مشترکان منطقه، تامین برق مستمر و مطمئن منطقه از اهداف اجرای پروژه است و مجموع اعتبار هزینه شده آن  470 میلیون ریال براورد شد.

این مسئول اضافه کرد: کلنگ‌زنی ایستگاه کمپکت پست فوق‌ توزیع ونوش نوشهر نهمین پروژه هفته دولت در حوزه برق بوده است که تأمین بار مورد نیاز منطقه، تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق‌توزیع و توزیع، جبران ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ مشترکان منطقه، افزایش حفظ پایداری شبکه و تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه از اهداف آن است.

شهابی در پایان اظهار کرد: مجموع اعتبار پیش‌بینی شده این پروژه 14 هزار میلیون ریال برآورد شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :