تازه ها

سه شنبه 3 شهريور 1394-16:16 کد خبر:13322

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران :

بیش از 3 هزار عملیات امداد و نجات در مازندران انجام شد

انعکاس شمال - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: امدادگران و نجات‌گران این جمعیت در پنج‌ماه گذشته با اجرای ۳ هزار و ۸۰ عملیات امداد و نجات، خدمات مورد نیاز را به مصدومان و متاثران از حوادث مختلف ارائه کردند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی‌پور گفت: از ابتدای سال‌ تا پایان مردادماه، 876 مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای، 356 فقره امداد و نجات شهری، 123 مورد عملیات امداد و نجات ساحلی و دریایی، چهار مورد حوادث برف و کولاک، 18 فقره مربوط به سیل و آبگرفتگی، هشت مورد مربوط به حوادث صنعتی و کارگاهی و 60 مورد نیز مربوط به عملیات امداد و نجات کوهستان در مازندران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای 17 فقره عملیات اطفای حریق در اراضی جنگلی و مراتع، سه فقره عملیات امداد در رانش زمین، یک فقره عملیات مربوط به ریزش آوار، دو مورد نیز مربوط به ارائه خدمات مناسبتی همچنین یک‌هزار و 601 مورد نیز ارائه خدمات لازم به مراجعان پایگاه‌های امداد و نجات از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان در پنج‌ ماه گذشته بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در یک مورد هم از ظرفیت بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر برای اجرای عملیات امداد و نجات استفاده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتقال یک‌هزار و 398 نفر از مصدومان به مراکز درمانی، ارائه خدمات اسکان اضطراری به یک‌هزار و 203 نفر و ارائه خدمات درمان سرپایی و کمک‌های اولیه به 18 هزار و 294 نفر از جمله خدمات جمعیت هلال احمر مازندران است که از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه امسال به مصدومان و متاثران از حوادث جاده‌ای ارائه شده است.

ولی‌پور در پایان گفت: در  این عملیات‌ها بیش از 14 هزار و 585 نفر روز امدادگر و نجات‌گر در قالب 4 هزار و 227 تیم مجهز امدادی با به‌کارگیری یک‌هزار و 857 دستگاه روز آمبولانس و خودروی امدادی مشارکت داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :