تازه ها

يکشنبه 1 شهريور 1394-3:26 کد خبر:13300

رسایی، فردوسی‌پور را هم متهم کرد


مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال تصریح کرد: در فدراسیون فوتبال که اراده و توانی برای برخورد با مافیای فساد در فوتبال نیست اما آیا واقعا در برنامه‌هایی مثل برنامه ۹۰ هم اراده‌ای برای پیگیری موضوع فساد در فوتبال نیست؟

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنج‌شنبه شب با موضوع «فساد در فوتبال» با حضور علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون و پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 (به صورت تلفنی) برگزار شد.

در همین رابطه حجت‌الاسلام حمید رسایی، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما به دلیل عدم حضور مسئول مستقیم رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال انتقاد کرد.

رسایی در صفحه شخصی اینستاگرامش در این باره نوشت: شبکه دوی سیما گفتگوی ویژه خبری را به بررسی پرونده فساد در فوتبال اختصاص داد. برنامه ای بدون هیچ نکته مهم، کلیشه ای، فرمالیته، بدون اطلاعات شفاف و... جالب است با اینکه مسئول این پرونده در کمیسیون اصل 90 بنده هستم و هیچ کس حتی رئیس کمیسیون در جریان جزییات پرونده نیست، اما صدا و سیما حتی حاضر به تماس تلفنی با مسئول پرونده نشد!

قبلا یکبار آقای فردوسی پور اعلام کرد که هفته بعد موضوع پایان خدمت های جعلی بازیکنان فوتبال در برنامه 90 رسیدگی می شود. از طرف کمیسیون اصل 90 به مدیر شبکه 3 اعلام شد که در باره این موضوع کمیسیون اصل 90 حرفهای مستندی برای گفتن دارد و مدیر شبکه سه هم استقبال کرد اما با این وجود، برنامه 90 حاضر به تماس در این خصوص نشد تا اینکه من خودم با آقای زین العابدین (مدیر شبکه) تماس گرفتم و علت را پرسیدم.

آقای زین العابدین گفت که به آقای فردوسی پور اعلام شده ولی آنها تمایلی ندارند! خیلی پاسخ جالبی بود، از مدیر شبکه پرسیدم برنامه 90 زیر نظر شماست یا شما زیر نظر برنامه 90؟! بعد هم گفتم اگر برنامه 90 این موضوع را این هفته مطرح کند بدون اینکه مستندات کمیسیون مطرح شود، مصاحبه می کنم و... برنامه 90 آن هفته روی آنتن رفت و آقای فردوسی پور در آخر برنامه گفت چون وقت کم داشتیم به این موضوع نپرداختیم و دیگر هم نپرداختند!! به نظر شما عجیب نیست وقتی اگر کسی در فوتبال دست به سرش بکشد، برنامه 90 دو ساعت آن را روی آنتن زنده سوژه خود می کند، اما در طول یک سال و نیم گذشته، حتی یکبار هم حاضر نشد در باره این پرونده با مسئول آن صحبت کند!

در فدراسیون فوتبال که اراده و توانی برای برخورد با مافیای فساد در فوتبال نیست اما آیا واقعا در برنامه های تخصصی سیما (مثل برنامه امشب و برنامه 90) اراده ای برای پیگیری موضوع فساد در فوتبال هست!

ما برای حضور در سیما در خصوص موضوعات مختلف از جمله موضوع هسته ای در تحریم بودیم اما نمی دانستم برای فساد در فوتبال هم در تحریمیم!

البته یکی از مهمترین دلایل آن این است که آقایان دوست دارند، طلبه کوچکی مثل بنده در چارچوب مورد علاقه آنها حرف بزنم و این غیر ممکن است.

پ ن: اینها را نوشتم چون در طول برنامه و بعد از آن، افراد مختلفی تماس گرفتند و گلایه می کردند که چرا حاضر به صحبت در این باره نشده ام و پاسخ من همین است که نوشتم.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :