تازه ها

يکشنبه 25 مرداد 1394-19:26 کد خبر:13215

استاندار مازندران:

آماده توسعه ظرفيت شیلات استان به یک میلیون تن هستیم

انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت: این استان با برخورداری از دریا و نیروی انسانی ، علاقمند به افزایش ظرفیت تولید و پرورش آبزی تا یک میلیون تن درسال است.


ربیع فلاح جلودار در آیین امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فناوری قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری درفرمانداری آمل که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور منعقد شد، افزود: هم اکنون ظرفیت تولید و پرورش انواع آبزیان گرم آبی وسردآبی در مازندران بیش از 200هزارتن در سال است و کمتر از نیمی از آن هم اکنون تولید واستحصال می شود.
وی ادامه داد: عملیاتی شدن طرح های کلان ملی با نوآوری وفناوریهای نوین ازجمله تولید قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری درمازندران فصل جدیدی در اقتصاد و کشاورزی کشور خواهد بود.
استاندار مازندران با بیان اینکه تامین پروتئین وامنیت غذایی در کشور برکسی پوشیده نیست و باید جوابگوی افزایش تقاضای مردم بود، تصریح کرد: به لحاظ موقعیت های خاص طبیعی مازندران، می طلبد که طرح های این چنینی دراستان بیشتر حمایت واجرایی شود.
فلاح جلودار ادامه داد: متاسفانه شرایط بدزیست محیطی دریای خزر که از سوی کشورهای همسایه این دریا بوجود آمده باعث کاهش  300 تنی استحصال خاویار از این دریا شده و باید با طرح های جدید ظرفیت استحصال از خزر را افزایش داد.
وی ، اجرای طرح پرورش ماهی درقفس درساحل دریای مازندران را یکی از طرح های مهم شیلاتی در راستای افزایش استحصال از دریا عنوان کرد و گفت: برای توسعه این طرح در دریای مازندران ، این استان اکنون بیش از پیش نیازمند تامین بچه ماهی برای پرورش ماهی است.
استاندارمازندران یادآورشد: مازندران با ذخایرعظیم انسانی و منابع خدادادی این آمادگی را دارد که با حمایت سازمان ملی نخبگان از طرح های شیلاتی استان، تولید بچه ماهی را دراستان بومی کند.
فلاح جلودار دربخش دیگری با تاکید براینکه استانداری مازندران اعتقاد جدی به طرح های تحول ساز وتوسعه آفرین نخبگان دراستان دارد و حمایت کامل می کند، افزود: دراین راستا به فرمانداران تاکید شده تا شرکت های دانش بنیان در هر شهر یک نمایندگی داشته باشند

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :