تازه ها

يکشنبه 25 مرداد 1394-19:21 کد خبر:13214

مسئول ستاد عتبات عالیات مازندران:

رتبه برتر استان مازندران در بازسازی ‌عتبات عالیات

انعکاس شمال - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت:مازندران در طول ۱۱ سال خدمت در امر بازسازی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) همواره جزو پنج استان برتر کشور است.


محمد‌حسن اصغری در پنجمین جلسه شورای اداری چالوس با اشاره به افزایش 47‌ درصدی جمع‌آوری هدایا در سال‌جاری نسبت به سال قبل اظهار کرد: استان مازندران در طول 11 سال خدمات در امر بازسازی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) همواره جزو پنج استان برتر کشور بوده ‌و بر اساس اعلام ستاد بازسازی عتبات کشور، استان مازندران در امر بازسازی حرم‌ها رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در برنامه ستاد عتبات عالیات‌ 500 مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) با استان مازندران واگذار شد، بیان کرد: ساخت 30‌ مترمربع از صحن حضرت فاطمه به شهرستان چالوس اختصاص یافت و از 500 خشت طلای در نظر گرفته شده برای ترفیع گنبد امام حسین(ع) تعداد 30 خشت طلا برای شهرستان چالوس در نظر گرفته شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش استان از بین ادارات کل کشور در سه‌ سال متوالی و دادگستری استان در دو سال اخیر رتبه نخست را کسب کرده است، تصریح کرد: این امر با حمایت و مشارکت عاشقانه مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان که از دوست‌داران و محبان واقعی اهل‌بیت هستند، میسر شد.

وی خاطر‌نشان کرد: از ابتدای سال ٨٣ تا پایان ٩٣ استان مازندران توانست بیش از ٧٩ میلیارد ریال وجه نقد، ٢٠ میلیارد ریال جواهرات، ٣٨ میلیارد ریال انواع کالا و ٨٢١ نفر نیرو برای بازسازی عتبات عالیات جذب کند.

اصغری اظهار کرد: جمع دریافتی هدایا در چهار ماهه نخست امسال بیش از ٨ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال ٤٧ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: تامین هزینه احداث ٥٠٠ مترمربع از صحن مبارک حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با برآورد ریالی ١٥ میلیارد ریال، تامین هزینه خرید ٥٠٠ قالب خشت طلای گنبد امام حسین(ع) با برآورد ١٠ میلیارد ریال و مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب در کربلا با برآورد ٥ میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در پایان گفت: در حال حاضر ٩٠ درصد بازسازی حرم‌ها در کربلا به اتمام رسیده که با توجه به اینکه در مرحله توسعه هستیم نیاز به حمایت عمومی در این زمینه داریم.

منبع:فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :