تازه ها

يکشنبه 17 اسفند 1393-18:37 کد خبر:1229

توزیع اسکناس نو از شنبه آینده در شعب منتخب بانک‌ها


بهزاد قیاسوند در نشستی خبری که با عنوان تمهیدات بانک مرکزی در روزهای پایان سال در ساختمان این بانک در میرداماد برگزار شده بود، اظهار داشت: بانک مرکزی در تأمین اسکناس و نقدخواهی بانک‌ها و مردم وظیفه دائمی به‌عهده دارد که مختص به زمان خاصی نیست ولی در اسفندماه تمهیدات خاصی بنا بر نیاز جامعه اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه کل اسکناس ایران‌چک در جریان 8میلیارد برگ است، افزود: با  اسکناس‌هایی که سکه آن در بازار موجود است این میزان به شش میلیارد فرد می‌رسد. البته سرانه اسکناس 70 میلیارد برگ می‌باشد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با بیان اینکه اسکناس دوهزار تومانی بالاترین ترکیب را در اسکناس‌های موجود در بازار دارد، تصریح کرد: از نظر مبلغ ایران‌چک 50هزار تومانی و اسکناس 10هزار تومانی بالاترین ترکیب در موجودی بازار را به خود اختصاص داده است.

قیاسوند از اضافه‌کردن 700هزار ریال مسکوک در سال جاری خبر داد و گفت: برای اینکه مسکوک به دست مردم برسد علاوه بر بانک‌ها سکه‌ها را از طریق فروشگاه‌ها، آزادراه‌ها، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به‌طور مستقیم در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی در تشریح تمهیدات بانک مرکزی برای پایان سال گفت: بانک مرکزی طبق روال سال‌های قبل شعب منتخب بانک‌ها را برای توزیع اسکناس نو تعیین کرده است.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی ادامه داد: تعداد شعب منتخب از 50 به 60 شعبه افزایش یافته که اسامی این شعب از طریق سایت بانک مرکزی و بانک‌های عامل به اطلاع مردم خواهد رسید.

قیاسوند از توزیع اسکناس نو در قطعات مختلف از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، کارآفرین، پاسارگاد و پست بانک اسکناس‌های نو را بین مردم توزیع خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی محدودیتی برای دریافت اسکناس نو توسط مردم از شعب منتخب بانک‌ها تعیین کرده است یا خیر، گفت: بانک مرکزی محدودیتی تعیین نکرده و بانک‌ها می‌توانند به نیازهای معقول مردم پاسخ دهند و بر همین اساس از 100 تا 300 برگ می‌توانند اسکناس نو در اختیار مردم قرار دهند.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با بیان اینکه کل مبلغ درنظر گرفته شده برای توزیع اسکناس نو در تهران 6هزار میلیارد ریال است، گفت: این مبلغ در شهرستان‌ها 8 تا 9هزار میلیارد ریال می‌باشد.

به‌گفته قیاسوند اسکناس‌های نو که بنا است در شعب منتخب عرضه شوند در قطعات 500، 1000، 2000، و 5هزار تومانی و 10هزار تومانی می‌باشد.

منبع :تسنیم

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :