تازه ها

يکشنبه 17 اسفند 1393-18:20 کد خبر:1227

آغاز رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی از اواخر اردیبهشت سال آینده


محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه نشست مشترک معاونین سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان "از اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده با برگزاری گردهمایی سراسری فرمانداران سراسر کشور آغاز رسمی انتخابات را اعلام خواهیم کرد" گفت: مدیران وزارت کشور نقش مهمی در پیاده‌کردن سیاست‌های دولت و اجرای برنامه‌های دولت دارند.

وی افزود: باید به‌گونه‌ای عمل شود که مسئولین وزارت کشور در برابر هرگونه شبهه‌ای پاسخگو باشند؛ پاکدست باشند و شایستگی‌های لازم برای گرفتن پست و ارائه خدمت داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این مطلب "ما شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم" گفت: هدف ما آن است که کارگزاران نظام به بهترین شکل ممکن مجری برگزاری انتخابات باشند و در این زمینه آموزش‌های لازم برای به‌روز بودن ارائه خواهیم داد.

مقیمی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال 94 گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار و عمل کنیم که شائبه استفاده از اموال دولتی له یا علیه کسی متوجه ما نشود و از تریبون‌های دولت له یا علیه افراد صحبتی نشود و شرایط را برای ورود افراد مهیا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه استانداران و فرمانداران موظفند امکانات لازم را برای روز رأی‌گیری فراهم کنند، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیراً برخی نمایندگان مجلس نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی سخنگوی دولت، هشدار داده‌اند و وزارت کشور در این زمینه چه موضعی خواهد داشت، گفت: به هر حال امکانات دولت مشخص است، امکاناتی از جمله ماشین‌آلات، سیستم‌ها و ... که اینها مناسب روز رأی‌گیری و گرفتن رأی مردم است، اما یک‌سری امکانات دیگری است که نباید از آن له و یا علیه کسی استفاده شود.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: آنهایی که حزبی هستند و می‌خواهند فعالیت حزبی داشته باشند، باید خارج از امکانات دولتی به فعالیت خود بپردازند؛ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران براساس قانون برگزار می‌شود و همه تلاش‌ها این است که انتخابات در چارچوب قوانین مصوب و آیین‌نامه‌های مربوطه برگزار شود.

مقیمی تصریح کرد: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و قانون نحوه برگزاری انتخابات را پیش‌بینی کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که اخیراً وزیر کشور در خصوص ورود پول‌های کثیف به انتخابات هشدار داده‌اند و وزارت کشور چگونه مانع ورود این پول‌های کثیف خواهد شد، گفت: همان‌گونه که گفتم انتخابات قانون دارد و نحوه برگزاری آن مشخص است. کسانی که از پول‌های کثیف استفاده می‌کنند، براساس قانون پولشویی نیز برخوردهای لازم با او صورت خواهد گرفت، تأکید وزیر کشور نیز در این زمینه بر این مسئله بود که این پول‌ها وارد بحث انتخابات نشود و مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

منبع : تسنیم

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :