تازه ها

سه شنبه 30 تير 1394-23:4 کد خبر:11988

مسمومیت 28 میرجاوه ای با شیرینی


دکتر طباطبایی زاهدان که در پی بروز مسمومیت شهروندان میر‌جاوه‌ای به همراه رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ‌در این شهر حضور یافته بود اظهار داشت‌: مسمومیت‌های غذایی یکی از شایع‌ترین و عمده ‌ترین مشکلات ‌بهداشتی و تغذیه‌ای در جهان امروز بوده که مواد غذایی مختلف در ایجاد آن دخیل است.‌

وی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن مصرف شیرینی و عدم کنترل‌های مطلوب و لازم از نظر بهداشتی به منظور بالا بردن زمان ماندگاری شیرینی در ‌دو فروشگاه، متاسفانه 28 نفر از شهروندان میرجاوه به مسمومیت دچار شدند، اظهار داشت: ‌در سریع‌ترین زمان ممکن مسمومین به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شدند.

به گفته ‌طباطبایی، پس از تحقیقات وسیع تیم بهداشت محیط و گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مشخص شدن موضوع، دو شیرینی‌فروشی شهرستان میرجاوه پلمپ شد و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: تیم‌های بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به صورت کشیک و شبانه‌روزی آماده مقابله با هرگونه بحران در سراسر استان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: به محض اطلاع تیم‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هر 28 بیمار مسموم تحت مداوا و درمان قرار گرفتند و 16 نفر به صورت سرپایی در مراکز بهداشتی میر‌جاوه مداوا شدند و 12 نفر به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شدند و در حال حاضر مرخص شده‌اند و هر 28 نفر در سلامت کامل به سر می‌برند.

‌طباطبایی به همه عرضه‌کنندگان مواد غذایی در سراسر استان هشدار داد‌ در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و به خطر انداختن سلامتی مردم از ادامه فعالیت این مراکز جدا جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاران ما از طریق ‌سامانه 1490 به صورت شبانه‌روزی در مرکز سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی در سراسر استان خواهند بود.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :