تازه ها

سه شنبه 30 تير 1394-22:45 کد خبر:11983

تشکیل شورای سیاستگذاری توسعه کارآفرینی و ارزش بخشیدن به دستاوردهای مهارتی هنرجویان

انعکاس شمال - برای نخستین بار در کشور، شورای سیاستگذاری توسعه کارآفرینی و ارزش بخشیدن به دستاوردهای مهارتی هنرجویان در مازندران تشکیل شد.


نخستین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه کارآفرینی و ارزش بخشیدن به دستاوردهای مهارتی هنرجویان با حضور دکتر یونسی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران کل و نمایندگان چند دستگاه استانی در استانداری مازندران برگزار شد.

در حاشیه این نشست، نظری معاون مدیر کل  آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اهمیت توسعه رشته های فنی و حرفه ای گفت: آموزش و پرورش مازندران با شعار روحیه « کارآفرینی به جای پرورش روحیه « کارجویی»  در بین فارغ التحصیلان آموزش های فنی و مهارتی، برای نخستین بار در کشور، شور ای سیاست گذاری، توسعه کارآفرینی و ارزش بخشیدن به دستاوردهای مهارتی هنرجویان استان را به استانداری مازندران، پیشنهاد دادیم که مورد استقبال استاندار قرار گرفت.

نظری افزود: از اهداف مهم و بنیادین آموزش و پرورش، توانمند ساختن دانش آموزان برای زندگی است. با چنین رویکردی باید آموزش هایی متناسب با نیاز افراد و جامعه به دانش آموزان ارائه دهیم.

وی با بیان این که مازندران در هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رسته های فنی و حرفه ای و کاردانش، رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و در سال تحصیلی 95-94 بیش از 45 درصد از دانش آموزان استان به رشته های فنی و حرفه ای هدایت شدند؛ اظهار داشت: در برنامه های خود به توسعه هنرستان ها توجه ویژه ای داریم؛ چون یکی از راه های جذب فارغ التحصیلان در بازار کار، داشتن مهارت است.

معاون مدیر کل  آموزش و پرورش استان مازندران در ادامه اظهار داشت: هدف ما از پیشنهاد تشکیل این شورا، فراهم ساختن زمینه استفاده از ظرفیت های نهادهای استانی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و یافتن بازار مناسب برای دستاوردهای هنرجویان است. به همین منظور هفت برنامه را برای ارائه در این شورا که چندین نهاد استانی در آن حضور دارند، در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: کیفیت بخشی به برنامه هدایت تحصیلی، ساماندهی توسعه و تنوع بخشی به رشته ها، خرید خدمات آموزشی و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی، بهبود کیفیت آموزش همراه با تولید، تشکیل اتاق کارآفرینی و ارتقای سطح شایستگی و توانمندی های حرفه ای نیروی انسانی برنامه هایی است که به مدیران کل دستگاه ها پیشنهاد و برای هریک از این برنامه ها زمینه همکاری نهادها را نیز تعیین کردیم.

نظری عنوان کرد: همکاری، مساعدت و ارائه مشاوره جهت ایجاد تعاونی های تولیدی و توزیعی، همکاری در تشکیل کارگاه های آموزشی فرصت کسب و کار، اعزام کارشناسان و متخصصین به مدارس جهت معرفی مشاغل، اختصاص وام های خود اشتغالی به فارغ التحصیلان برخی از زمینه های همکاری نهادهای استانی است که می تواند رشته های فنی و حرفه ای را رونق بیشتری ببخشد.

وی در پایان گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از این برنامه ها استقبال کرد و دستور داد تا نمایندگان دستگاه ها ضمن بررسی زمینه های همکاری خود در اجرای این برنامه ها ، نوع و سطح همکاری های خود را در جلسه آینده اعلام نمایند.همچنین مقرر شد جلسات این شورا هر ماه برگزار شود.  

در این جلسه، معاون مدیر کل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل  شهرک های صنعتی، نمایندگانی از سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی، صدا و سیما، اداره کل فنی و حرفه ای، بانک های توسعه تعاون، صنعت و معدن و کشاورزی حضور داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :