تازه ها

دوشنبه 22 تير 1394-9:38 کد خبر:11909

اظهارات قابل تأمل عضو شورای اسلامی شهر ساری


انعکاس شمال:فرهنگ در اصلاح و هدایت جامعه، مولفه ای یکتاست و هیچگونه جایگزینی ندارد. همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند: ‹ سیاست و اقتصاد باید ذیل فرهنگ تعریف شوند › و این خود مبین جایگاه والای فرهنگ در عرصه برنامه ریزی و شکل دهی جامعه است و اینچنین جمعهائی نشان دهنده اهمیتی است که برای فرهنگ قائل می شویم. دوم اینکه در مجمعی هستیم که سخن از فرهنگ توسط اهل فرهنگ گفته می شود و سخنی که از دل بر می آید، لاجرم باید بر دل نیز خواهد نشست و انشاءالله توسط مسئولین امر نیز شنیده می شود.ولی در اثنای شادی قلبی ناشی از همنشینی با اهل فرهنگ، با کمال تاسف نکته ای کلیدی ولی مغفول، ذهن را می آزارد و این شادکامی را به ناراحتی تبدیل می کند.

مطلب مذکور بخشی از اظهارات تأمل برانگیز سید مسعود مدینه عضو شورای چهارم شهر ساری است ؛ وی معتقد است : همه ما این حدیث شریف نبوی را بارها شنیده ایم که : ‹ کاد الفقر ان یکون کفرا › و همه ما بارها با مظاهر فقر، چه فقر مالی و اقتصادی و چه فقر فرهنگی و ... مواجه شده ایم در این مجلس کیست که با بیکاری به عنوان معضل جدی جوانان خطه مازندران، که با خون خود نهال برومند انقلاب را آبیاری کرده اند، آشنا نباشد؟ کیست که نداند که از هر 10 مراجعه به مسئولین ( علی الخصوص اعضاء شوراهای شهر ) ۹ مراجعه صرفا در راستای اشتغال و کاریابی است؟ از عدم گردش مالی و رکود بازارها چه باید گفت وقتی همه ما داستانها از آن شنیده ایم؟ مدینه می افزاید:  چه بگوئیم از تعطیلی پروژه های عمرانی، عدم مدیریت صحیح منابع آب، عدم توجه به صنایع، خشکی فزاینده باغات و شالیزارها؟ از صنعت بزرگ و بین المللی توریسم، جز نامی اندک و همایشهائی کوچک چه باقیمانده است؟ از بی حجابی و بدحجابی، از افزایش نرخ مصرف مواد مخدر و ... که دیگر چیزی نگوئیم بهتر است.مگر غیر از این است که مقام معظم رهبری سال جاری را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام نهاده اند؟ چرا در این زمینه های جدی و اساسی توجهی به معتمدین ملت و نظرات و پیشنهادات آنها نمی شود؟ و مگر معتمدین ملت همین شوراها نیستند که مظهر بارز جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، و جدیترین عرصه مشارکت مردم در سرنوشت خودشان هستند؟ و مگر در سایه هدایتهای نمایندگان معزز ولی فقیه نیست که می توان این مجموعه را همراستا با خواسته های ملت، هدایت کرد و اصلاح نمود؟

این عضو جوان شورای شهر ساری سخن خویش را خطاب به استاندار مازندران ، ادامه می دهد : شما به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مازندران حتما به یاد دارید که موج موفقیت دکتر روحانی رئیس از شهر ساری شروع شد و آن اجتماع پر شور مردم ساری چه تاثیر شگرفی در ایجاد این موج داشت. آقای استاندار! چه شده است که بعد از گذشت دو سال، هنوز پای رئیس جمهور به این استان باز نشده است؟ البته پاسخ آن بسیار واضح است براستی چه کار کرده ایم که به خاطر آن پای رئیس جمهور را به استان باز کنیم؟ مدیران استان در این دو سال به جز پروژه پرورش ماهی، چه پروژه ای را افتتاح کرده اند؟ چرا باید با قلبی پر درد و چشمی پر خون، سالها منتظر باشیم تا کمربندی ساری، پل سمسکنده، کمربندی بابل، پل کمربندی نکا، فرودگاه رامسر، سیستم انتقال آب سد سیاه بیشه، آزاد راه تهران شمال و هزاران پروژه دیگر که اگر بنا بر نام بردن باشد می توان صدها نمونه از آن را مثال زد، افتتاح شود؟ جناب استاندار! از پتانسیل بی بدیل استان در جذب سرمایه ها چه استفاده ای کرده ایم؟ آیا غیر از این است که مازندران را تبدیل به فضائی برای عیاشی مرکز نشینان کرده ایم و خود تنها متولی جمع آوری زباله های آنان شده ایم؟ جناب آقای استاندار! با این حجم نا کارآمدی و درجازدن در همه زمینه ها، واقعا این سئوال به ذهن متبادر می گردد که آیا اصلا برای اداره استان برنامه ای هم دارید یا خیر؟جناب استاندار این فضائی که بر مجموعه استان حاکم شده است، به خداوندی حضرت احدیت، در شان مردم شریف این استان نیست. سهم مردم شهید پرور این استان، از آن چیزی که در حال حاضر دریافت می کنند بسیار بیشتر است، اگر بخواهیم و اگر بر منیت ها پا بگذاریم و خود را نه ولی نعمت مردم، که خادم آنان بدانیم.این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: کلید حل مشکلات مردم تنها در روی میز مذاکره با ۵+۱ بلکه در روی میز تک تک مدیران در سراسر میهن اسلامی است و این مدیرانند که با تلاش خود، می باید سهم خود از بهروزی و آبادانی این مملکت را ادا کنند.بیائیم و دست در دست هم برای فردا و فرداهای بهتر این کشور و این مردم تلاش کنیم.((و صل الله علی محمد و اله))

شعبان وفایی نژاد

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :