تازه ها

يکشنبه 21 تير 1394-11:48 کد خبر:11885

فرماندار مرکز استان :

حجاب ارمغان ارزش و احترام برای زن است

انعکاس شمال -  فرماندار مرکز استان گفت : حجاب یکی از موضوعاتی که در دنیای امروز راجع به زن و حیات اجتماعی او ، ارزش وجودی ،عفاف ،گوهریت او مطرح است.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری ، جواد واحدی فرماندارمرکز استانطی گفتگویی بمناسبت هفته  عفاف و حجاب با بیان اینکه حجاب به‌عنوان یک ارزش دارای آثار گوناگونی است، اظهار کرد: از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به‌عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی است.

رییس شورای اداری شهرستان ساری با بیان این مطلب که حجاب ارمغان  ارزش ها و احترام برای زنان است ، ابراز داشت : حجاب یکی از موضوعاتی که در دنیای امروز راجع به زن و حیات اجتماعی او ، ارزش وجودی ،عفاف ،گوهریت او مطرح است

فرماندارشهرستان ساری در برخورد با موضوع بد حجابی  رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هر گونه افراط و تفریط را اهم دانست و گفت : با نمایاندن مفهوم حجاب و عفاف ،آراستگی ، آزادی زنان و امنیت اجتماعی در سایه عفاف و حجاب و ارائه روش‌های ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، زنان به گوهریت وجودی خود برسند.

واحدی با بیان اینکه  در جامعه  ما زنان در مسیر عفت و پاکدامنی گام برمیدارند ،ابرازداشت :در مسئله حجاب تذکرات و راهنمایی های لازم بایداز مدرسه و دانشگاه و مساجد و علما و حوزه‌ها آغاز شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری در ادامه تصریح کرد : حجاب همواره برای زن و مرد مسلمان امری مهم بوده است به‌ویژه زن محجبه با پوشش مناسب خود را از نگاه‌های آلوده و هرزه مصون نگه می‌دارد و عفاف خود را حفظ می‌کند و از تیررس آسیب‌هایی که همواره در کمین بدحجاب‌ها است مصون می‌دارد.

فرماندار مرکز استان تاکید نمود : امروزه دنیای استکبار به شدت به مبارزه با معضل حجاب پرداخته و حجاب را مانع بزرگی برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود می‌داند.

واحدی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ریزی های دشمن برای نابودی اعتقادها و باورهای مردم است ،ابراز داشت : برای برطرف شدن معضل بدحجابی تنها اقدام‌های سلبی پاسخگو نیست و مسئولان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به موضوع حجاب داشته باشند.

 وی با اظهار اینکه در برخورد با بی حجابی ، نیروی انتظامی نباید بار همه را خود به تنهایی بر دوش گیرد. افزود : دولت در این راستا مصمم است همگام با تمام ارگان ها و نهاد ها در راستای رفع این معضل همت گمارد .

وی با بیان اینکه جوانان و دختران جامعه هدف دشمن هستند، تصریح کرد: برای حفظ و مصون نگه داشتن  جوانان از انحرافات اجتماعی، والدین باید آگاهانه‌تر عمل کنند.

مسئول ارشد شهرستان ساری رعایت حجاب توسط زنان  را موجب حفظ شخصیت و احترام آنها در جامعه مطرح نمود و گفت : متاسفانه در نقاط ساحلی وضعیت حجاب نامطلوب است و بدحجابی رواج بیشتری دارد.

فرمانداردر پایان با اشاره به مصوبه شورای عالی فرهنگی دربررسی موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي بايد پيشنهادها و راهكارهاي خود براي اجراي اين مصوبه را به طور عملياتي ارائه دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :