تازه ها

شنبه 20 تير 1394-22:53 کد خبر:11868

استاندار مازندران :

شاخص های کتابخوانی و کتابخانه ای را به جایگاه شایسته استان مازندران برسانید

انعکاس شمال - مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با استاندار مازندران دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی گفتگو کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور یک مدیرکل جوان بر مجموعه کتابخانه های عمومی استان، استفاده از توان جوانی را راهگشای برطرف شدن مشکلات و پیشرفت در امور فرهنگی عنوان نمود.
وی به حضور فعال خیرین در عرصه کتابخانه سازی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت خیرین بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود و با فعالیت خیرین کتابخانه ساز در تمامی شهرستان ها می توان به افق مناسبی از شاخص های سرانه کتابخوانی و کتابخانه ای در استان امیدوار بود.
استاندار مازندران افزود: در حال حاضر فضای کتابخانه ای در شأن استان مازندران نیست و با مدیریت جدید باید تلاش کنید تا شاخص های کتابخوانی و کتابخانه ای را به جایگاه شایسته استان برسانید.
دکتر فلاح همچنین اذعان نمود: در انجام پروژه های کتابخانه سازی باید اولویت را به اتمام پروژه های نیمه تمام قرار دهید.
مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از میزان دریافتی های نیم درصد درآمد شهرداری ها و وضعیت کتابخانه سازی در استان، اظهار داشت: برای اتمام پروژه های کتابخانه سازی در استان به 18 میلیارد تومان نیاز است.
وی افزود: طبق سند چشم انداز 1404 باید به ازای هر 100 نفر 4 متر مربع فضای کتابخانه ای موجود باشد که در حال حاضر تنها 1.5 مترمربع موجود است و در صورت اتمام پروژه ها به 2.5 مترمربع خواهد رسید.
عمرانی با بیان اینکه هم اکنون 101 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی و مستقل در استان فعال است، گفت: تعداد کتابخانه های عمومی استان باید به 414 باب برسد تا به استاندارها و نقطه مطلوب برسیم.
گفتنی است در این نشست بنا به پیشنهاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و موافقت استاندار مازندران، مقرر گردید اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران به ریاست استاندار و جلسه ای نیز با حضور خیرین مطرح استان با حضور استاندار پس از ماه مبارک رمضان برگزار گردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :