تازه ها

جمعه 19 تير 1394-14:19 کد خبر:11861

ظریف:یا توافق می‌شود یا نمی‌شود!


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مواضع متفاوت چندین کشور در گروه 1+5 مذاکرات را دشوار کرده است.

محمدجواد ظریف پس از مراسم شب احیا، در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه ما شاهد تغییر مواضع، زیاده‌خواهی و هم شاهد این هستیم که چندین کشور 1+5 دارای مواضع متفاوتی هستند. این مسائل، مذاکرات را دشوار کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: ما خواهان توافق با عزت هستیم و به مذاکره ادامه می‌دهیم. اگر طرف مقابل به دنبال توافق شرافتمندانه و متوازن باشد، توافق در دسترس است.

ظریف ضمن عرض تسلیت و تقاضای دعا از مردم، خاطرنشان کرد: مذاکرات دشواری‌های ویژه‌ای دارد؛ بویژه الان که روزهای نهایی مذاکرات است. حتماً در این زمان با هر کلمه‌ای که پایین و بالا بشود، می‌تواند تغییر اساسی صورت گیرد؛ پس هم ما با دقت مذاکره می‌کنیم و هم طرف مقابل این کار را می‌کند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری گفته‌اند، ما به دنبال یک توافق با عزت هستیم و برای رسیدن به آن وارد میدان شدیم. مردم ایران دنبال توافق هستند اما توافقی که با عزت باشد.

ظریف بار دیگر تاکید کرد که ایران میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد و اگر طرف مقابل به دنبال توافق شرافتمندانه متوازن باشد، حتماً این توافق قابل دسترسی است.

وی همچنین اظهار کرد: به هر حال یا توافق می‌شود یا نمی‌شود و از این دو حالت خارج نیست. به مرحله‌ای رسیده‌ایم که واقعا طرف‌های مقابل ما باید تصمیم بگیرند که به دنبال توافق هستند یا فشار. بارها گفته‌ایم که توافق و فشار قابل جمع نیست و باید یکی از این دو را انتخاب کنند.

منبع: ایسنا
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :