تازه ها

جمعه 19 تير 1394-14:16 کد خبر:11857

اوباما تصمیم نهایی درباره توافق را گرفت


سرانجام پس از روزها معطلی و کشمکش داخلی میان مقامات کاخ سفید و سناتورهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، اوباما تصمیم گرفت امروز به بلاتکلیفی تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در قبال نقاط اختلافی با ایران پایان دهد.
 
وزیر امور خارجه آمریکا که طی روزهای اخیر به سبب تاخیر اوباما در ابلاغ نظر نهایی کاخ سفید در خصوص عقب نشینی یا عدم عقب نشینی از ادعاهای بازدارنده در مسیر رسیدن به توافق هسته ای با یران به شدت تحت فشار قرار گرفته است، امروز نظر نهایی رئیس جمهور آمریکا را دریافت کرد.
 
در همین راستا کاخ سفید نیز در بیانیه ای از تماس ویدئو کنفرانسی اوباما و تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا خبر داده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است: «اوباما حدود و ثغور توافق نهایی هسته ای با ایران را تسیم کرده و راهنمایی های لازم را در این باره به تیم آمریکایی ارائه داده است.»
 
لازم به ذکر است که تاکتیک طرف آمریکای در جریان مذاکرات هسته ای اخیر، خرید زمان برای به تاخیر انداختن تصمیم نهایی و واقعی بوده است.
 
طی روزهای اخیر اوباما پس از جلسه فشرده ای که با سناتورهای حزب دموکرات داشته و هماهنگی هایی که در این خصوص با آنها صورت داده است، تصمیم به ابلاغ تصمیم نهایی خود گرفته است.
 
با این حال مشخص نیست که این تصمیم نهایی، منجر به توافق هسته ای خواهد شد یا مذاکرات را به شکست می کشاند. به عبارت بهتر، این بار نیز توپ در زمین کاخ سفید است.

منبع: مهر
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :