تازه ها

پنجشنبه 11 تير 1394-12:16 کد خبر:11770

يونسي، در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، تاكيد كرد:

برنامه جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، عملياتي شود

انعکاس شمال - معاون استاندار بر عملياتي نمودن برنامه جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان از سوي دستگاه هاي اجرايي تاكيد نمود.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی استانداری مازندران، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به این که ورود کالای قاچاق به اشکال مختلف بر استان تاثیر می گذارد، بیان داشت: باید با برگزاری آموزش های همگانی، در خصوص افزایش آگاهی جامعه نسبت به آثار و نتایج شوم این پدیده اهتمام شود تا آحاد جامعه نهایت همکاری را با دولت در این راستا مبذول دارند.

يونسي بر عملياتي نمودن برنامه جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان از سوي دستگاه هاي اجرايي تاكيد نمود و عنوان كرد: براي نخستين بار، برنامه يي تا اين اندازه جامع در استان براي اين حوزه تدوين شده است كه جاي تقدير دارد.

وی با اشاره به استفاده افراد از سیستم ها و شبکه های ارتباطی در مبادرت به قاچاق، افزود: باید با استفاده از روش های علمی، هم افزایی، تدبیر و خرد جمعی و بهره گیری از تجربیات و توفیقات دیگران نسبت به رصد این شبکه ها و کنترل آن ها اقدام نمود.

جانشین رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با توجه به بهره گیری برخی از قاچاقچیان از شبکه های مجازی، یاد آور شد: باید با مشورت صاحب نظران، نخبگان و متخصصان این بخش، راهکاری اصولی برای مقابله با این پدیده اندیشیده شود.

معاون استاندار بر بهره گیری از تجربیات استان های موفق در کنار گذاشتن سوخت مازوت و استفاده از سوخت گاز تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: با پیگیری مداوم و مجدانه باید این طرح را به صورت کامل اجرا نمود.

وی با توجه به گسترش استفاده از پدیده ماهواره در جامعه، اظهار داشت: لازم است با فرهنگ سازی برای مردم و قطع کامل سر پنجه های ورود، توزیع و نصب ماهواره، در این راه گام برداشت.

یونسی، تاکید کرد: نشستی تخصصی با حضور صاحب نظران به منظور شناسایی دقیق اقلام قاچاق ورودی به استان، زمان ها و فصول ورود هر نوع از این کالاها و شیوه های ورود آن ها و استمرار و عدم استمرار قاچاق هریک در سال های آینده برگزار شود و حاصل بررسی ها در اختیار اعضاء کمیسیون قرار گیرد.

در این جلسه که برخی مدیران کل و نمایندگان دستگاه های ا جرایی استان حضور داشتند، محمد علی پیشنمازی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ضمن تشريح طرح برنامه جامع اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در حوزه وظایف دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون، افزود: با اجرای درست این برنامه كه بر اساس برنامه جامع كشوري تدوين شده است، جلوی بسیاری از مبادی رسمی قاچاق کالا گرفته می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :