تازه ها

دوشنبه 8 تير 1394-18:44 کد خبر:11721

رئیس جمهور :

قرآن کتاب هدایت تمام انسانها است

انعکاس شمال - رییس جمهوری گفت: امروز برای حفظ نظام و تداوم آن و دستیابی به اهداف متعالی انقلاب، راهی جز اتصال واقعی به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت نداریم .


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در ضیافت افطار با خادمان قرآن و ذاکرین اهل بیت (ع) با تجلیل از خدمات این دو قشر فرهنگی و معنوی به جامعه گفت: خادمان قرآن به فرزندان این جامعه خواندن، فهمیدن و عمل به قرآن را می آموزند و این بسیار ارزشمند است.
رییس جمهوری با بیان این که قرآن صرفا برای خواندن و فهمیدن نیست، اظهار داشت: قرآن راه و مسیر هدایت را به تمام انسان ها نشان می دهد و افتخار انقلاب و نظام ما این است که از روز اول به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت متصل است و بدون تردید اگر این دو ثقل بزرگ نباشند، سعادت هم وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی گفت: امام راحل در بین آحاد مردم، عزیز و بزرگ بودند چرا که مبین قرآن و عاشق اهل بیت (ع) بودند و اتصال مردم به امام (ره) از این جهت بود که ایشان را مرجعی برای فهم عمیق تر و بهتر قرآن و دین می دانستند.
رییس جمهوری اضافه کرد: قرآن به همه انسانها تعلق دارد و مسیر هدایت را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هر آن کسی که طالب آن باشد نمایان می سازد و از این رو هم پیامبر عزیز اسلام (ص) برای همه عالمیان رحمت بودند و هم قرآن مجید برای همه جهانیان هدایت و رحمت است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تذکر این نکته که بعضی اوقات از بهترین نعمتهای الهی سوء استفاده می شود، اظهارداشت: ظلمی بالاتر از این که انسان به نام حق و به نام قرآن، به قرآن و راه حق خیانت کند و افترا ببندد وجود ندارد. در اوایل انقلاب برخی جوانان ما را با ادعای قرآن و اسلام منحرف کردند و امروز هم مراقب باشیم که در گوشه و کنار چنین اتفاقی رخ ندهد.
رییس جمهوری با اشاره به سوء استفاده هایی که از قرآن و اسلام در منطقه صورت می گیرد، گفت: اینکه در محل مسجد و در حین نماز جمعه مردم را متاسفانه به نام اسلام و قرآن قطعه قطعه می کنند، سوء استفاده از دین خدا و بزرگترین ظلم است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تأکید کرد: خدا نکند کسی به نام قرآن و اهل بیت علیهم السلام مردمی را جمع کند و سخنانی خلاف قرآن و سیره خاندان اهل بیت بگوید.
رییس جمهوری در ادامه با گرامیداشت یاد شهید دکتر بهشتی و مظلومیت ایشان گفت: در مقطعی که شهید بهشتی زنده بودند متأسفانه با تبلیغات غلط و منحرف، اذهان بخشی از جامعه را نسبت به ایشان منحرف کردند به گونه ای که در آن دوران در مسجد، دانشگاه و جامعه کسی جرأت نمی کرد از ایشان تجلیل کند و این نشان دهنده آن است که با تبلیغات غلط و منحرف توانستند جامعه را به انحراف بکشانند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تأکید کرد: بسیار مهم است که انسان بتواند قدردان و شاکر نعمتهای بزرگ الهی باشد و بالاتر از آن، هرگز از این نعمتها سوء استفاده نکند.
رییس جمهوری در پایان اظهار امیدواری کرد همه بتوانند خادم واقعی و ذاکر واقعی اهل بیت علیهم السلام باشند.
در ابتدای این مراسم وزیر اطلاعات در سخنان کوتاهی جمع حاضر را ذاکرین و مداحان ولایی توصیف کرد که در جلسات خود نسبت به متن و مداحی هایی که انجام می دهند دقت و حساسیت دارند.
همچنین حجت الاسلام مهدوی راد و سرکار خانم مریم حاج عبداللهی در سخنانی اهمیت توجه آموزش و ترویج قرآن در جامعه را مورد تأکید قرار دادند و در ادامه مراسم، سازگار ذاکر اهل بیت چند دقیقه ای در مدح امام زمان (عج) و ابا عبدالله الحسین (ع) به مداحی پرداخت.
در پایان این مراسم میهمانان حاضر در جلسه نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اقامه کرده و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :