تازه ها

دوشنبه 8 تير 1394-18:12 کد خبر:11717

انتقال تصاوير مركز مديريت راهها ي اداره كل حمل و نقل و پايانه ها به پايانه مسافربري دولت ساري

انعکاس شمال - مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران گفت: در راستاي مديريت تقاضاي ترافيك و اطلاع‌رساني شرايط جوي و ترافيكي محورهاي مواصلاتي استان مازندران، تصاوير دوربينهاي نظارتي به پايانه مسافربري ساري منتقل شده است.


احمد آفرين محمدزاده گفت: در راستاي مديريت تقاضاي ترافيك و اطلاع‌رساني شرايط جوي و ترافيكي محورهاي مواصلاتي استان مازندران، تصاوير دوربينهاي نظارتي به پايانه مسافربري ساري منتقل شده است. بدين‌ترتيب مسافران و رانندگان محترم با مشاهده تصاوير اين دوربين‌ها امكان انتخاب مسير و برنامه‌ريزي سفر مطلوب‌تري را خواهند داشت. همچنين در راستاي افزايش ايمني راهها و رسيدگي مطلوب تر به حوادث و سوانح، به همت مركز مديريت راههاي اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان مازندران از ابتداي سال جاري امكان دريافت و مشاهده تصاوير دوربينهاي نظارت تصويري جاده اي در مراكز مانيتورينگ پليس راه و هلال‌احمر استان نيز فراهم شده است.

 ايشان افزود: با توجه به كاركرد مطلوب تصاوير دوربينهاي نظارتي در تشخيص شرايط ترافيكي، حوادث و سوانح و شرايط جوي، امكان بهره برداري از اين تصاوير در اين مركز  مي تواند نقش موثري در بهبود جريان ترافيك، ارتقا ايمني و رسيدگي به سوانح و حفظ جان هموطنان ايفا كند.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 45 دوربين نظارتي در محورهاي مواصلاتي و شرياني استان نصب ومورد بهره برداري قرار گرفته است. و تعداد 8 سامانه ثبت تخلف سرعت در چهار محور بزرگراهي قائمشهر- ساري، قائمشهر-بابل، آمل-بابل و گلوگاه-بهشهر در حال بهره برداري است كه تخلف سرعت غيرمجاز لحظه اي و متوسط وسايل نقليه در سرتاسر مسير را ثبت و با همكاري پليس راه كشور نسبت به اعمال جريمه وسايل نقليه متخلف اقدام مي گردد. حداكثر سرعت مجاز در محورهاي مذكور 110 كيلومتر بر ساعت مي باشد.

 

مهندس محمد زاده، خاطر نشان كرد: در سال‌جاری قرارداد تهیه، نصب و بهره‌برداری از 1880 سامانه ثبت تخلف سرعت توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي منعقد شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز مي گردد. اين تعداد سامانه طي سه سال به بهره برداري خواهد رسيد كه پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال‌جاری  600 سامانه  در محورهاي كشور نصب و بهره‌برداری شود. در اين ميان محورهاي پر حادثه استان مازندران نيز در اولويت نصب و بهره برداري از سامانه مذكور قرار گرفته‌اند. لذا با توجه به اينكه نظارت بر سرعت وسايل نقليه و اعمال قانون بر تخلفات سرعت نقش مهمي در افزايش ايمني دارد، اميد آن مي رود با توسعه اين سامانه شاهد كاهش هر چه بيشتر تصادفات در محورهاي كشور به ويژه استان مازندران باشيم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :