تازه ها

شنبه 6 تير 1394-16:42 کد خبر:11699

استاندار مازندران:

مازندران به پايلوت تحقيقاتي كشور تبديل شود

انعکاس شمال - استاندار مازندران در نشست با هيئت رئيسه دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري گفت : مازندران به پايلوت تحقيقاتي كشور تبديل شود .


دكتر ربيع فلاح پيشرفت و توسعه هر كشوري را در سايه دانشگاه تحول آفرين دانست و گفت : اعضاي هيئت علمي دانشگاه سرمايه اساسي كشور هستند و اين ظرفيت براي تحول آفريني در جامعه مي تواند نقش اصلي را داشته باشد .
استاندار مازندران به وضعيت ساختار اداري استان اشاره كرد و گفت : تعداد كاركنان دولتي مازندران با كل كاركنان اداري كشور ژاپن برابري مي كند و از چنين ساختاري انتظار تحول نمي رود .
وي ظرفيت بالاي نيروي انساني متخصص در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري را براي تحول در حوزه كشاورزي مازندران مهم خواند و گفت : مازندران مي بايست در حوزه كشاورزي با  نوآوري ، ابتكار و خلاقيت در كشور پيشتاز باشد .
استاندار مازندران دانشگاه را مبداء همه تحولات خواند و افزود : براي ايجاد اين تحول راه اندازي مركز رشد در دانشگاه امري ضروري است .
وي وجود 13 هزار مهندس كشاورزي در مازندران را فرصت بزرگي براي توسعه و تحول در بخش كشاورزي دانست و اظهار داشت : اين دانشگاه مي تواند با كارآفريني ، جريان سازي و ارتباط منظم با بخش صنعت و كشاورزي زمينه پيشرفت استان را فراهم كند.
در اين نشست دكتر بهمنياررئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري  فعاليتها و اقدامات اين دانشگاه را تشريح نمود و گفت در حال حاضر 3400 دانشجو در اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند كه 430 نفر در دوره دكترا و 700 نفر در دوره هاي كارشناسي ارشد تحصيل مي كنند .
وي تعداد اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه را 132 نفر اعلام كرد و گفت : كتابخانه الكترونيكي دانشگاه با 15 هزار جلد نسخه الكترونيكي به زودي فعاليت خود را آغاز مي نمايد.
وي گسترش طرحهاي برون دانشگاهي را از جمله برنامه ها و سياستهاي اين دانشگاه اعلام نمود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :