تازه ها

چهارشنبه 13 اسفند 1393-1:23 کد خبر:1166

تور آشناسازی کشورهای هدف در مازندران برگزار می شود

انعکاس شمال - مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری تورهای آشنا سازی بازارهای هدف در مازندران در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران ، دلاور بزرگ نیا در جلسه پیگیری پرواز ساری- دبی که با حضور دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار شد با بیان اینکه دبی اصلی ترین بازار از میان بازارهای هدف مازندران است گفت:پرواز ساری- دبی یک فرصت برای استان است که گردشگران مشتاق برای سفر به مازندران دارد

وی با اشاره به اینکه آمار سفر گردشگران ایرانی به این کشور نیز قابل توجه است افزود:پرواز مستقیم از مطالبات بخش خصوصی فعال در گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی برای تبادل گردشگر بود. استفاده از این فرصت ایجاد شده منوط به میزان توانایی و تلاش بخض خصوصی فعال در این حوزه است.

وی افزود:به دوره  جدیدی در گردشگری کشور رسیده ایم و فعالین این حوزه که دانش گردشگری را نداشته باشد جدی کار نکند و ارتباطش را با دیگر بخش های گردشگری  برقرار نکند واز حلقه های این زنجیره حمایت و پشتیبانی نداشته باشد موفق نخواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در گذشته سهم مازندران از گردشگری ایران بسیار ناچیز بود در حالی که همه این جاذبه ها و ظرفیت ها و پتانسیل ها هم موجود بوده ولی باید جریانی اتفاق می افتاد تا به طور جدی گردشگری پیگیری شود گفت:در حال حاضر گردشگری ادبیات مسلط دولت است تا هم توسعه پایدار اتفاق بیفتد و هم صنعت پاک گردشگری شکل بگیرد .

وی با اشاره به اینکه دوره تصمیمات سلیقه ای بدون توجه به بازار هدف به پایان رسیده است افزود:برخورد ما با گردشگری به روز نیست باید بازارهای هدف شناسایی شود که بدانیم چقدر برای حاشیه خلیج فارس و کشورهای سی ای اس وقت بگذاریم و چه اقلامی مطابق با سلیقه آنها تولید کنیم

بزرگ نیا به همسویی بخش خصوصی در گردشگری با دولت تاکید کرد و گفت:قریب به 200 آژانس خدمات گردشگری و جهانگردی در مازندران مجوز فعالیت دارند اما بیش از نیمی از آن فعال نیست.

وی از برگزاری تور آشناسازی کشورهای هدف در مازندران در آینده نزدیک خبر داد و گفت:نمایشگاه مالزی،ازبکستان،دبی ،آذریایجان و قزاقستان در دو ماه آینده برگزار می شود و فرصت های جلب گردشگر بیش از پیش فراهم می شود.دولت در تلاش است اما بخش خصوصی نیز باید تلاش کند تا با حضور در این نمایشگاه های خارجی حوزه فعالیتش توسعه پیدا کند

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :