تازه ها

يکشنبه 31 خرداد 1394-15:40 کد خبر:11638

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به مازندران اعلام کرد:

اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها

انعکاس شمال - مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوراظهار داشت:این اعتبار برای تعدادی از پروژه های آبرسانی روستایی مازندران طی برنامه پیشنهادی سال 94 نیز محقق خواهد شد.


به گزارش انعکاس شمالبه نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ مهندس حمیدرضا جانبار مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور بررسی ، پیگیری مشکلات و چالش های پیشرفت پروژه های آبرسانی روستایی طی سفر به مازندران از پروژه های آب و فاضلاب روستایی شهرستانهای بابل،قائمشهر،سوادکوه ،جویبار،ساری ،میاندرود و بهشهر به همراه مهندس شوندی مشاور مدیر عامل در امور مجلس،دکتر نیازآذری نماینده مردم بابل،دکتر شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود ،دکتر حسینی و علیپور نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ ،مهندس عبدالهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مهندس ذاکری مدیرعامل آبفای شهری استان و جمعی از مسوولین استانی بازدید کرد.

در حاشیه بازدید مهندس جانباز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ضمن ابراز خرسندی از اتفاقات خوب در حوزه آبرسانی در مازندران اظهار داشت: عملیات اجرایی مجتمع های آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال در حوزه شهرستان بابل در دست اجراست که در مدت زمان کوتاهی آماده بهره برداری خواهد شد و جمعیت زیادی از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

وی با اشاره به 125 طرح بزرگ آبرسانی در کشور گفت: به دلیل کمبود منابع مالی سرعت اجرای پروژه ها کاهش یافته لذا درصدد هستیم طرحی برای تامین ورق در قالب فاینانس انجام دهیم که با این کار سرعت اجرای پروژه ها افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص توزیع اعتبارات عمرانی پروژه ها افزود: هنوز توزیع اعتبارات عمرانی پروژه ها شروع نشده است اما به محض آغاز توزیع اعتبارات سعی خواهیم کرد هر چه زودتر اعتبارات خوبی برای پروژه های مهم آب و فاضلاب روستایی مازندران تحقق یابد تا پروژه ها با سرعت بیشتر اجرایی شوند.

مدیر عامل شرکت آبفار مازندران نیز در حاشیه بازدیدها در خصوص پروژه مجتمع آبرسانی روستایی "ریگ چشمه" بابل گفت: برآورد کلی برای فاز اول این مجتمع 3 میلیارد و 400 میلیون تومان است که امسال 550 تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد و 315 میلیون تومان تخصیص یافت البته مبلغ 2 میلیارد برای سال مالی 94 و مبلغ 1 میلیارد هم برای سال 95 برای این پروژه در نظر گرفته شده که با بهره برداری از آن اهالی 6 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد که احتمال اضافه شدن به 15 روستا هم می رود

مهندس عبدالهی در خصوص پروژه فاضلاب زاغمرز بهشهر نیز اظهار داشت: برای این پروژه 2 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم و این پروژه هنوز در دست مطالعه است چرا که  به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه مقرر شد تصفیه خانه آن از قالب نیزار مصنوعی به لجن فعال تبدیل شود .

مهندس جانباز نیز در خصوص این پروژه تاکید کرد تا مطالعات آن هر چه زودتر به اتمام برسد و تا اوایل مهر سالجاری فراخوان مناقصه این پروژه اعلام شود.

مهندس عبدالهی  در خصوص پروژه های آبرسانی پهناب، کیاکلا، بهنمیر و کوهی خیل نیز گفت: مشکل کم آبی در این مناطق با حفر دوحلقه چاه و تقویت خط انتقال آب رفع خواهد شد..

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به قرار گرفتن چندین پروژه آبرسانی در قالب پروژه های ملی تصریح کرد:پروژه آبرسانی بیشه بنه،چهارقلعه،ونشید استارم،پابند،حسین آباد،شهید هاشمی نژاد،کوا و ....از پروژه هایی هستند که به دلیل گستردگی کار مقرر شد از ردیف اعتبارات ملی سهم بری داشته باشند.

 

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :