تازه ها

جمعه 29 خرداد 1394-12:5 کد خبر:11612

فستیوال قتل و رواج ناهنجاری های اجتماعی در ساری


انعکاس شمال:با بررسی اجمالی و گذار در صفحات روزنامه ها و همچنین اخبار رسانه های مجازی، آنچه به چشم می خورد تحلیل ها و اخبار گوناگون در رابطه به پرونده های تجاوز به عنف است که باعث بروز شوک روحی شدید به جامعه شده که هر روز مشخص می شود پرونده هایی بوده که تا کنون هیچ خبری از آنها نبوده است.

 

آنچه مشخص است، ریشه یابی و بررسی علل وقوع چنین جرایم وحشیانه و حیوانی است؛ امر مهمی که هیچ گاه در کشور ما و از سوی مسئولین مورد توجه قرار نگرفته و همواره پس از وقوع جنایت های جدید و هولناک، آنان کاسه چه کنم به دست گرفته و در اقدامی ضربتی به دنبال حل یکباره این معضل هستند.

این روزها در مرکز مازندران اخبار مستمر و هولناکی از قتل های خیابانی به گوش می رسد که این قتل ها با چاشنی زروگیری و تجاوز به عنف است و متأسفانه این اخبار به هیچ عنوان شایسته نام شهری همچون ساری نیست . امروز سخن بنده خطاب به مسئولین فرهنگی کشور است ، براستی چه بلایی بر سر رفتار ، کردار و برخوردهای اجتماعی در بین مردم آمده است ؟ همسرکشی ها و خشونت بی حد و حصر علیه مردان و زنان ، پدر کشی ، مادر کشی ، برادر کشی و ... صفحات روزنامه ها و نشریات ما را پر از مطالبی تأمل برانگیز و دلسرد کننده کرده است ؛ مسئولین ما در تخریب ادب – فرهنگ – رفتار و کردار ما و زندگی روزمره مردم که از سوی برنامه های ماهواره ای مورد هجوم قرار گرفته ، چه اقدام مثبتی انجام داده اند ؟ آیا صرف جمع آوری دیش های ماهواره ای می توان با این مسئله مقابله کرد ؟ مردم ما اعتقاد و اعتمادی به رسانه ملی و رفتارهای هنرمندان رسانه ملی ندارند ، هنرمندانی که در جلوی دوربین ها دم از دین و دین مداری و اخلاق مداری می زنند در صفحات مجازی شخصی خویش با انواع رفتارها و انتشار تصاویری بحث برانگیز و غیراخلاقی آنچه که در رسانه ملی مطرح می شود را تکذیب می کنند . زمانیکه جوانی برای دریافت 5 میلیون تومان وام ازدواج به در و دیوار می زند و در آخر نیز ناکام می شود اما وزیر و معاون اول رئیس دولتی از نمایشگاه عکس های شخصی یک هنرپیشه بازدید و حاضر به پرداخت 50 میلیون تومان از جیب بیت المال به خانم هنرپیشه می شوند ؛ اینگونه رفتارهای کاملاً متناقض در امور جوانان و کج اندیشی ها و رفتارهای سوء را در بین جوانان به ارمغان می آورد که دستاورد آن را در اینگونه حوادث تلخ مشاهده می کنیم .

نگارنده یادآوری می کند به طور کلی تجاوز جنسی یکی از انواع انحراف جنسی محسوب می شود که در آن فرد متجاوز به  دلیل ناتوانی از برآورده کردن مشروع و بهنجار نیازهای جنسی یا به علت میل به آزار رساندن به دیگران، به واسطه جبر و زور به فردی دیگری تعرض می کند. یکی از مهم ترین مولفه های شخصیتی متجاوزین جنسی، سادیسم است. آنها با آزار رساندن به دیگران و اجبار انها به عملی ناخواسته، احساسات سادیستیک خود را ارضا می کنند و با مغلوب کردن طرف مقابل لذت می برند. بزه تجاوز به عنف همچنین نتیجه نوعی اختلال شخصیتی در دوران کودکی و نوجوانی است که در سالهای بزرگسالی، میانسالی و گاه کنهسالی نمایان می شود؛ البته مدیران هم باید بدانند که با اعدام تنها صورت مسئله پاک می شود، در گوشه و کنار این شهر تعداد زیادی انسان نفس می کشند که پتانسیل «عقرب سیاه» و «خفاش شب شدن» را دارند و در این میان باید زمینه بروز این جنایات در سطح کشور از بین برود تا مردم ما دیگر شاهد چنین فجایعی که انسان بودن را زیر سوال می برد، نباشند.

 شعبان وفایی نژاد

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :