تازه ها

چهارشنبه 20 خرداد 1394-11:38 کد خبر:11460

درپارتی رئیس فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند؟


بعد از انقلاب اسلامی با توجه به اندوخته های قبل از انقلاب سرمایه گذاری مناسبی صرف ورزش شد چرا که اکثر مسئولان رده اول کشور توسعه ورزش را در جهت پیشرفت کشور می دانستند. تجربه انقلاب های متعدد در کشورهای مختلف نشان داده بود که خیلی از مسائل و مشکلات کشورها بعد از انقلاب، با توسعه ورزش که نشان دهنده توانمندی ملتها و انسجام دولتها است، حل می شود؛ انقلاب ما هم در همین زمینه اقدامات مناسبی داشت اما جمع بندی تلاشها و سرمایه گذاری ها باید در رده ای بسیار بالاتر از آنچه هستیم، برای ما به ارمغان می آورد مخصوصا در برنامه 20 ساله جایگاه ما در وزرش و با توجه به اینکه 50 درصد از برنامه 20 ساله عبور کرده ایم، هنوز نتوانسته ایم 50 درصد از جایگاه خودمان در ورزش را محقق سازیم. علت این مساله این نیست که استعداد و توانایی نداریم یا اینکه سرمایه گذاری مناسب نکرده ایم بلکه سوء مدیریت ها است.

بدون شک پرونده مدیریتی علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال را باید به عنوان سیاه ترین پرونده مدیریتی طول تاریخ ورزش کشورمان قلمداد کنیم ؛ وقوع انواع فسادهای مالی ، تبانی ، فساد اخلاقی ، تجاوز به عنف و ... از سوی ورزشکاران و حتی کادر تیم ملی در مسابقات بازی های برون مرزی ، کلکسیونی از تخلفات را در حوزه مدیریتی وی در فوتبال پدید و این سوء جریان حتی داد مجلس نشینان و سایر دستگاههای نظارتی را هم درآورده است ؛ متأسفانه تا به امروز هیچ مرجعی جرأت نکرده مانع تخلفات و سهل انگاری های مدیریتی وی شود .حال آنکه مهمترین سوألی که در افکار عمومی ملت ما و جامعه ورزشی نقش بسته اینست که چرا هیچ احدی یا دستگاهی نمی تواند مانع از استمرار تخلفات وی در مسئولیتش باشد ؟

در طول تاریخ مدیریت کشور کدام مدیر را سراغ داریم که در زیرمجموعه ی وی این همه ناهنجاری اداری و اخلاقی رخ داده باشد ؟ کفاشیان مدیری است که با نیش خندهایش اعصاب همه را خدشه دار می کند و ظاهراً او نیز یکی از خطوط قرمز مدیریتی در کشورمان است . قابل توجه است افرادی که در پشت صحنه همواره و در همه حال حمایت از وی را جزو واجبات خویش می دانند باید در برابر تاریخ این ملت پاسخگو باشند .

برای تصدیق این گزارش اشاره به این موضوع می شود که فوتبال ورزشی است که هر سینوس حرکتی آن حداقل هفت سال طول می‌کشد، یعنی اگر در پایه ۱۳ ساله‌های یک کشور اتفاق فنی ضعیفی بیافتد هفت سال بعد در تیم ملی امید یعنی ۲۰ ساله‌های آن کشور نتایج ضعیف را می بینیم که در مورد فدراسیون کفاشیان ما روی منفی سکه را درست بعد از هفت سال در تمام رده‌های زیر مجموعه شاهد بودیم، بدین ترتیب باید ۷ سال پیش فرد متخصص در راس فدراسیون قرار می‌گرفت تا امروز شاهد نتایج موفقیت آمیز تیم‌های نونهالان، نوجوانان، و امید بودیم.

شعبان وفایی نژاد

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :