تازه ها

دوشنبه 11 اسفند 1393-13:38 کد خبر:1142

با همکاری کتابخانه عمومی آزادگان و حوزه هنری استان؛

کتاب پرندگان در فرهنگ عامه مازندرانی نقد و بررسی شد

انعکاس شمال - کتاب پرندگان در فرهنگ عامه مازندرانی با حضور نویسنده کتاب و نویسندگان بومی استان در محل تالار حوزه هنری نقد و بررسی شد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، جلسه نقد و بررسی کتاب پرندگان در فرهنگ عامه مازندرانی با حضور نویسنده کتاب، اساتید دانشگاه، نویسندگان استانی و جمعی از فرهیختگان استان در محل تالار حوزه هنری استان برگزار شد.
کتاب پرندگان در فرهنگ عامه مازندرانی نوشته ابراهیم باقری حمید آبادی از نویسندگان برجسته استان می باشد که امروز در تالار حوزه هنری استان توسط دکتر زین العابدین درگاهی و فریده یوسفی و دیگر نویسندگان استانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
یکی از برنامه های فرهنگی و ویژه در کتابخانه عمومی آزادگان معرفی کتاب های نویسندگان بومی استان مازندران و نقد و بررسی این کتاب ها می باشد، چرا که رهبر معظم انقلاب به مسئله نقد کتاب توسط کارشناسان تاکید داشته اند.
مجید سبحانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در این خصوص اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که در تقویم فرهنگی کتابخانه عمومی آزادگان به شکل ویژه به آن نگاه شده و در دستور کار این کتابخانه قرار گرفته نقد و رونمایی از کتاب های نویسندگان بومی می باشد که انتظار می رود نویسندگان استان در این زمینه همکاری لازم با کتابخانه را داشته باشند تا جلسات نقد پر باری برگزار گردد.
وی افزود: نویسندگان جوان استان می توانند با حضور در کتابخانه عمومی آزادگان آثار خود را معرفی نمایند تا ما بتوانیم ویژه برنامه هایی را برای رونمایی و نقد کتاب های آنها برگزار کنیم و ضمن تکریم نویسندگان استانی برنامه های فرهنگی غنی نیز در استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی برگزار کنیم.
سبحانی اذعان نمود: از جمله اهداف ما در برگزاری جلسات نقد کتاب، مشارکت و همکاری نویسندگان استان در جهت خلق آثاری جدید و کامل و جامع می باشد، چرا که ایرادات در این جلسات گفته خواهد شد و کتاب های بعدی مطمئنا کاملتر و جامعتر خواهد بود.
در این جلسه که به همت کتابخانه عمومی آزادگان شهرستان ساری و حوزه هنری استان در جهت تکریم نویسندگان بومی استان برگزار شد، منتقدین مشکلات کتاب را بیان و دیگر مدعوین جلسه نیز سوالات خود را از نویسنده کتاب بیان کردند و نویسنده در بخشی از جلسه پاسخ های سوالات را ارائه کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :