تازه ها

يکشنبه 10 اسفند 1393-19:30 کد خبر:1137

استاندار مازندران:

داشتن مدرک جوابگو نیست

انعکاس شمال - استاندار مازندران خطاب به مهندسان کشاورزی استان گفت: داشتن مدرک جوابگو نیست بلکه باید مهارت کار را درمزرعه زراعی و باغی را تجربه کنند..


 استاندار مازندران بیکاری مهندسان کشاورزی در استان را ایرادی بزرگ در مدیریت دانست و گفت: وجود بیش از 9هزار مهندس بیکار کشاورزی در استان می تواند شکاف تولید محصولات کشاورزی را به حداقل برساند.
به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی استانداری ، ربیع فلاح که به مناسبت روز مهندس در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران سخن می گفت، افزود: شکاف تولید بین متوسط تولید و مقدار تولیدات کشاورزان پیشرو نمونه در محصولات کشاورزی از جمله برنج، مرکبات، گندم، کلزا و گل و گیاه بسیار بالا است.

 

وي وجود قريب 14 هزار مهندس كشاورزي در مازندران را فرصت و ظرفيت بسيار مهم و ارزشمند در استان اعلام كرد و گفت : بايد از استعدادها ، ظرفيت ها و دانش فني مهندسان براي توسعه كشاورزي مازندران بهره برد

نماینده عالی دولت در مازندران ادعا کرد که در شرایط فعلی با مهندسی کردن فعالیت های کشاورزی تولیدات محصولات کشاورزی به دوبرابر قابل افزایش است.

فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط تولید برنج در هکتار شش تا هفت تن ، مرکبات 18 تا 20 تن و ماهی پرورشی کمتر از 10 تن است، ادامه داد: این محصولات در کشاورزی مهندسی که کشاورزان نمونه و پیشرو در همین شرایط تولید می کنند به ترتیب 12 تا 13 تن برنج ، 90 تا 100 تن مرکبات و 17 تن ماهی است.

استاندار مازندران به وجود 200 هزار هکتار اراضی شیب دار در عرصه های منابع طبیعی که مصوبه واگذاری به مردم در این خصوص وجود دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: مهندسان کشاورزی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران آماده واگذاری بسیاری از ماموریت های خود به بخش خصوصی با اولویت مهندسان کشاورزی بیکار هستند.

فلاح سال 94 را سال اشتغال مهندسان بیکار کشاورزی در مازندران عنوان کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان باید با جدیت در گرفتن ماموریت های سازمان مرتبط با کشاورزی را اقدام کند.

وی وجود 340 کیلومتر ساحل دریای خزر را به عنوان یک ظرفیت مهم و بزرگ در پرورش ماهی در قفس دانست و گفت : سالانه می توان بیش از 300 هزار تن ماهی در سواحل دریای خزر به صورت پرورش در قفس تولید کرد.

وی در عین حال خطاب به مهندسان کشاورزی مازندران گفت: داشتن مدرک جوابگو نیست بلکه باید مهارت کار را مزرعه زراعی و باغی را تجربه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :