تازه ها

يکشنبه 10 اسفند 1393-19:18 کد خبر:1136

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی :

مازندران بهترین الگو را در توسعه بخش کشاورزی دارد

انعکاس شمال - مازندران بهترین الگو را در توسعه بخش کشاورزی دارد که می‌تواند به خوبی از ظرفیت مهندسان بخش کشاورزی استفاده کند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید رمضان شجاعی ،نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش ترویج در توسعه کشاورزی مازندران بسیار کم‌رنگ است.

سید رمضان شجاعی در مراسم تجلیل از مهندسان بخش کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تشکیلات بخش خصوصی در قالب سازمان مردم‌نهاد تلقی می‌شوند، اظهار کرد: سازمان مردم‌نهاد عشق، علاقه و دلدادگی را در برنامه کاری خود دارد.

وی غیرسیاسی بودن، هویت‌بخشی به کار و حرفه، غیردولتی بودن و فعالیت داوطلبانه را از ویژگی‌های سازمان مردم‌نهاد برشمرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نظام مهندسی کشاورزی با داشتن بیش از 14 هزار عضو ظرفیت بسیار خوبی است، افزود: مسئولان استان نسبت به شناسایی این سازمان اقدام کنند.

وی بیان داشت: مازندران بهترین الگو را در توسعه بخش کشاورزی دارد که می‌تواند به خوبی از ظرفیت مهندسان بخش کشاورزی استفاده کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت مازندران به خوبی استفاده شود امکان رفع نیازمندی‌های پنج استان کشور وجود دارد.

وی با اعلام اینکه نیروهای انسانی ارزشمند در مازندران در حال فعالیت هستند، گفت: برای به‌کارگیری این نیروها نیاز به برنامه‌ریزی مدون وجود دارد.

شجاعی با اعلام اینکه بسیاری از استعدادهای استان بدون حضور بخش کشاورزی بروز می‌کند، ادامه داد: در بخش ترویج مشکلاتی وجود دارد که نیاز به رفع آن است.

وی با اعلام اینکه نقش ترویج در توسعه کشاورزی مازندران بسیار کم‌رنگ است، گفت: برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری مهندسان کشاورزی در بخش ترویج در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مازندران امکان رفع نیازمندهای برنج کشور را دارد، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود کشاورزی انجام نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه نیروی انسانی، زمین و منابع طبیعی مناسب در مازندران وجود دارد، افزود: از ظرفیت‌‌های موجود استان به خوبی استفاده نمی‌شود.

شجاعی با اعلام اینکه ظرفیت مناسب در بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: اگر از ظرفیت خلاق در بخش کشاورزی استفاده کنیم نه تنها مشکل مازندران بلکه در سایر کشورها و استان‌های دیگر نیز رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمایش مناسبی در حوزه کشاورزی نداریم و بلاتکیلف هستیم، ادامه داد: در حال حاضر در بخش کشاورزی، دامداری، مرغداری و مرکبات دچار مشکل هستیم.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای توسعه کشاورزی نیاز به تدوین آمایش سرزمینی داریم و از ظرفیت سازمان نظام مهندسی به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به بالابودن قیمت تمام شده برنج در مازندران، تصریح کرد: در نحوه کشت برنج از کشورهای صاحب نام الگوگیری کنیم.

شجاعی در پایان با اشاره به اینکه نداشتن صنایع تبدیلی یکی از ضعف‌‌های مهم در بخش کشاورزی است، گفت: نیاز است مسئولان کشاورزی نسبت به این موضوع و موارد دغدغه بیشتری داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :